مهم‌ترین حوادث ۲ خردادماه را در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۲ خردادماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری راکب و کشف موتورسیکلت قاچاق ۱۵ میلیاردی

فرمانده انتظامی کازرون از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق به ارزش ۱۵ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: در راستای برقراری امنیت اجتماعی و برخورد با موتورسواران متخلف و قاچاق، ماموران یگان امداد شهرستان کازرون حین گشت‌زنی‌های محسوس و نامحسوس در حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت سنگین مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: ماموران انتظامی در بررسی اولیه و استعلام از سامانه پلیس مطلع شدند که موتورسیکلت مذکور قاچاق و از مبادی غیرقانونی وارد کشور شده است.

فرمانده انتظامی کازرون گفت: راکب برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد و برابر نظر کارشناس ارزش موتورسیکلت مذکور ۱۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

کشف ۷ دستگاه ترانس برق قاچاق در داراب

فرمانده انتظامی شهرستان داراب از کشف ۷ دستگاه ترانس برق قاچاق به ارزش ۲۲ میلیارد ریال در داراب خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد گفت: در راستای مبارزه همه جانبه با پدیده شوم کالای قاچاق، مأموران انتظامی ایست و بازرسی "قلاتویه" شهرستان داراب حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: ماموران در بازرسی از این خودرو ۷ دستگاه ترانس برق خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف کردند و کارشناسان ارزش این محموله را ۲۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی داراب با اشاره به اینکه در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد، تصریح کرد: برخورد با قاچاق به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

کلاهبردار حرفه‌ای تلگرامی به آخر خط رسید

رئیس پلیس فتا استان از دستگیری خانمی جوان خبر داد که با ایجاد یک کانال تلگرامی و به بهانه فروش رو تختی زیر قیمت بازار اقدام به کلاهبرداری از ۳۰۰ نفر شهروند کرده بود.

سرهنگ حشمت سلیمانی گفت: چند شهروند شیرازی با ارائه مرجوعه قضائی به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشتند با مشاهده آگهی فروش روتختی‌های ارزان قیمت در یک کانال تلگرامی مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند که بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

او گفت: شکات بیان داشتند که در یک کانال تلگرامی به عنوان ارزان سرا، یک آگهی تحت عنوان "فروش روتخنی به قیمت کارخانه" برخورد کرده اند و ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده، مجرم مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال به عنوان پیش پرداخت و ارسال محصول از ما اخذ و پس از دریافت وجه دیگر جوابگو پیام‌ها و تماس‌های تلفنی ما نبود.

رئیس پلیس فتا استان گفت: کارشناسان با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم که خانمی جوان بود را در یکی از محله‌های شهرستان شیراز شناسایی و وی را دستگیر کنند.

سرهنگ سلیمانی گفت: متهم در بازجویی اولیه به کلاهبرداری ۲ میلیارد ریالی از ۳۰۰ نفر شهروند اقرار کرد و این فرد کلاهبردار برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

این مقام انتظامی گفت: متهم در اظهارات خود هدف از این کار را کسب درآمد بیان داشت و در ادامه صحبت‌های خود به این نکته اشاره کرد که برخی از شهروندان به واسطه قیمت پایین و به دلیل طمع ورزی و از روی اعتماد نابجا، اقدام به واریز وجه به عنوان پیش پرداخت می‌کردند.

او گفت: کاربران هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها را نخورند و خرید‌های اینترنتی خود را از طریق سایت‌های دارای نماد اعتماد الکترونیکی انجام دهند.

سرهنگ سلیمانی از هموطنان خواست در خصوص خرید از سایت‌های خرید و فروش دقت کافی را داشته باشند و در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان ما در میان بگذارند.

توقیف خودرو حامل احشام قاچاق در جهرم

فرمانده انتظامی جهرم از توقیف سواری پژو و کشف ۸ راس گوسفند قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی گفت: مأموران انتظامی پاسگاه چاتیز هنگام گشت‌زنی و کنترل محور‌های مواصلاتی، به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: در بازرسی از این خودرو ۸ رأس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز دامپزشکی کشف شد و راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

دستگیری سارق اماکن خصوصی در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از شناسایی و دستگیری یک سارق و کشف ۱۷ فقره سرقت از اماکن خصوصی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در محدوده جنوب شهر "شیراز"، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار مأموران قرار گرفت.

او گفت: در همین راستا ماموران کلانتری "۲۴ ابوذر" با اقدامات پلیسی موفق شدند در این خصوص یک سارق را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شیراز گفت: متهم در بازجویی اولیه به ۱۷ فقره سرقت از اماکن خصوصی اقرار کرد و در از بازرسی از مخفیگاه سارق مقادیری اموال مسروقه از نوع موتور کولر، شیرآلات ساختمانی، پمپ آب، انواع کابل برق، آهن آلات و ... کشف شد.

سرهنگ شجاعی گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد و از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات در زمینه فعالیت سارقان و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی و افراد مشکوک را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

منزل مسکونی محل احتکار روغن بود

فرمانده انتظامی قیروکارزین از کشف یک هزار لیتر روغن احتکار شده در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ قربانعلی روستا گفت: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و احتکار روغن خوراکی توسط شخصی در منزل مسکونی در یکی از محله‌های شهرستان قیروکارزین، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او گفت: مأموران پلیس آگاهی با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان یک هزار لیتر روغن خوراکی احتکار شده کشف کردند.

فرمانده انتظامی قیروکارزین گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه احتکار شده را ۷۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

۸ نفر از عاملان نزاع دسته جمعی در اقلید دستگیر شدند

فرمانده انتظامی اقلید از دستگیری ۸ نفر از عاملان نزاع دسته جمعی در روستای "رحمت‌آباد" این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره درگیری دسته جمعی بین عشایر سیار و اهالی روستای رحمت آباد، بلافاصله ماموران انتظامی به محل مورد نظر اعزام شدند.

او گفت: ماموران در بررسی اولیه مطلع شدند که به دلیل ورود احشام عشایر سیار به مزارع و چراندن محصولات کشاورزی بین افراد درگیری رخ داده است و با چوب و سنگ همدیگر را مورد ضرب و جرح قرار داده‌اند.

فرمانده انتظامی اقلید گفت: ماموران موفق شدند با اقدامات فنی ۸ نفر از عاملان نزاع و درگیری را دستگیر کنند و متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

سرهنگ صارمی گفت: پلیس با مخلان نظم و امنیت عمومی تعارف ندارد و افرادی که نیت‌های پلیدی در سر می‌پرورانند بدانند که پلیس با قاطعیت و جدیت به پشتوانه همکاری آگاهانه شهروندان و مقام قضائی با آنان برخورد خواهد کرد.

دستگیری عامل ایجاد مزاحمت برای نوامیس در فضای مجازی

فرمانده انتظامی نی‌ریز گفت: فردی که برای شهروندان در فضای مجازی مزاحمت و تهدید ایجاد می‌کرد دستگیر و روانه دادسرا شد.

سرهنگ عظیم‌اله کرمی گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر ایجاد مزاحمت توسط شخصی ناشناس در فضای مجازی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارکشنان پلیس فتا قرار گرفت.

او گفت: ماموران پلیس فتا تحقیقات خود را در این زمینه آغاز و موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی متهم ۳۸ ساله را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی نی‌ریز گفت: تا کنون ۱۷ نفر اعلام شکایت کرده‌اند و متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۰۹:۰۳ ۰۳ خرداد ۱۴۰۱
نسق بکشید از این اراذل و اوباش.
آخرین اخبار