مهم‌ترین حوادث ۲۴ اردیبهشت ماه را در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

ناکامی قاچاقچی در انتقال ۱۹۰ کیلو تریاک در ممسنی

فرمانده انتظامی استان از توقیف سواری پژو و کشف ۱۹۰ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک در عملیات ضربتی پلیس شهرستان ممسنی خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی گفت: در راستای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، روز گذشته ماموران یگان امداد شهرستان "ممسنی" حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست را صادر که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

او گفت: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی با عکس‌العمل به موقع موفق شدند خودرو را توقیف و در بازرسی از آن ۱۹۰ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در این خصوص راننده قاچاقچی دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد و مبارزه با سوداگران مرگ به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

پلمب انبارروغن خوراکی‌های احتکار در نی‌ریز

فرمانده انتظامی نی‌ریز از کشف ۴۰ هزار کیلوگرم روغن خوراکی احتکار به ارزش ۱۲ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ عظیم‌اله کرمی گفت: ماموران انتظامی نی‌ریز با اقدامات فنی و تخصصی از احتکار مقدار زیادی روغن خوراکی در یک انبار مطلع شدند و پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او گفت: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن انبار موفق شدند ۴۰ هزار کیلوگرم روغن خوراکی احتکار را کشف کنند.

فرمانده انتظامی نی‌ریز به معرفی مالک انبار به مراجع قضائی اشاره و گفت: کارشناسان ارزش کالا‌های احتکار را ۱۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

سرهنگ کرمی گفت: انبار مذکور پلمب و پرونده با دستور مقام قضائی برای توزیع روغن‌های احتکار در بین شهروندان به اداره صنعت، معدن و تجارت (صمت) ارسال شد.

او گفت: برخورد با محتکران و کسانی که به هر نحوی بخواهند باعث اخلال در اقتصاد کشور شوند به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

دستگیری سارق قطعات خودرو با ۲۳ فقره سرقت در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از دستگیری سارق حرفه‌ا‌ی قطعات و محتویات خودرو با ۲۳ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: در پی وقوع سریالی چند فقره سرقت قطعات و محتویات خودرو در سطح شهرستان کازرون، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۱۲ حضرتی قرار گرفت.

او گفت: مأموران دایره تجسس این کلانتری با حضور در صحنه‌های سرقت و جمع‌آوری سرنخ‌های موجود و همچنین با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص یک سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون گفت: متهم در بازجویی اولیه به ۲۳ فقره سرقت قطعات و محتویات خودرو اقرار کرد و این سارق ۳۸ ساله پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

سرهنگ زراعتیان از شهروندان خواست خودرو‌های خود را به سیستم ایمنی مجهز کرده و از قرار دادن اشیاء، اموال قیمتی، وجه نقد و ... در خودرو و معرض دید خودداری و هرگونه تردد مشکوک افراد در اطراف وسایط نقلیه آن را سریعا به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند.

موتورسیکلت قاچاق در لارستان روانه پارکینگ شد

فرمانده انتظامی لارستان از کشف یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق به ارزش ۵ میلیارد و ۳۰۰ ملیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی گفت: ماموران پلیس امنیت عمومی لارستان در راستای طرح مبارزه با قاچاق با اقدامات فنی از خبری مبنی بر نگهداری یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق در منزل یکی از شهروندان در اطراف این شهرستان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او گفت: ماموران انتظامی با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق که از مبادی غیرقانونی وارد کشور شده بود کشف کردند.

فرمانده انتظامی لارستان گفت: کارشناسان ارزش موتورسیکلت مکشوفه را ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند که در این خصوص مالک برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف انبار‌های احتکار در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۳ انبار احتکار کالا‌های مورد نیاز مردم در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی گفت: در راستای طرح مبارزه با پدیده شوم احتکار، ماموران پلیس امنیت عمومی با اقدامات همه جانبه نسبت به شناسایی ۳ انبار بزرگ احتکار در شهرستان لارستان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او گفت: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به همراه نمایندگان اداره تعزیرات حکومتی، صمت و سپاه به محل انبار‌های مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان‌ها ۴۹ تن برنج، ۸۶۸ کیلوگرم انواع روغن، ۲۰ تن شکر، یک هزار و ۸۲۱ لیتر مایع ظرفشویی و دستشویی، ۳ هزار و ۱۳۲ کیلوگرم رب گوجه، ۲ هزار و ۷۴۳ قوطی تن ماهی و تعداد زیادی حلوا شکری، کنسرو، پودر‌های شربت، چای، سویا، حبوبات، خشکبار و ... که احتکار بود کشف کردند.

رئیس پلیس لارستان به دستگیری ۳ نفر محتکر در این خصوص اشاره و گفت: انبار‌های یاد شده پلمب و کارشناسان ارزش کالای احتکار شده را ۳۰ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

سرهنگ یوسفی با قدردانی از همکاری آگاهانه مردم با پلیس، از شهروندان وظیفه شناس خواست در صورت کسب هرگونه اطلاعاتی در رابطه با احتکار کالا و لوازم اساسی موردنیاز، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا پیگیری و اقدام‌های قانونی در این رابطه به عمل آید و با سودجویان و محتکران برخورد قاطع صورت پذیرد.

دستگیری سارقان اماکن خصوصی در کوه چنار

فرمانده انتظامی کوه‌چنار از دستگیری ۲ سارق اماکن خصوصی و کشف ۱۷ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ لطف‌الله محمدی گفت: در پی وقوع سرقت‌های متعدد از اماکن خصوصی در سطح شهرستان کوه‌چنار، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او گفت: کارآگاهان با تلاش شبانه روزی و به کارگیری گشت‌های نامحسوس ۲ نفر از سارقان سابقه‌دار و حرفه‌ای را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در عملیاتی غافلگیرانه آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

سرهنگ محمدی گفت: متهمان در بازجویی اولیه به ۱۷ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کردند و سارقان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و از آن طریق روانه زندان شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار از شهروندان خواست در صورت اطلاع از وجود هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

جمع آوری ۲۰ معتاد متجاهر در پاسارگاد

فرمانده انتظامی پاسارگاد از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و جمع آوری ۲۰ معتاد متجاهر با هدف پیشگیری از سرقت و کاهش جرائم در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مصطفی توکلی گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با هنجارشکنان، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف پیشگیری از سرقت و کاهش جرائم در این شهرستان به اجرا در آمد.

او گفت: در اجرای این طرح پلیس با هماهنگی مراجع قضائی با به ورود به محل‌های پاتوق افراد معتاد که باعث سلب آسایش عمومی شهروندان شده بودند ۲۰ نفر از معتادین متجاهر و کارتن خواب را جمع آوری و جهت بهبود وضعیت به مرکز ترک اعتیاد انتقال دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد اعتیاد در بسیاری از جرائم و آسیب‌ها از جمله وقوع سرقت و نابسامانی نقش دارند؛ پس باید به این نکته توجه کنیم که مواد مخدر یک تهدید جدی فراروی امنیت و سلامت فردی و اجتماعی ما و به ویژه فرزندان جوانمان است که نباید به آن بی تفاوت باشیم و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری سارق در خفر

فرمانده انتظامی خفر از دستگیری سارق حرفه‌ای درون خودرو و اماکن خصوصی با کشف ۱۰ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ یوسف احمدی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی و درون خودرو در سطح شهرستان خفر، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او گفت: ماموران کلانتری ۱۱ با اقدامات فنی و تخصصی و گشت زنی‌های محسوس و نامحسوس موفق شدند در این خصوص یک سارق حرفه‌ای را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی خفر گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهم مقداری اموال مسروقه شامل کابل برق، موتورجوش، شیر آلات و ادوات کشاورزی، آچار، قطعات خودرو کشف شد و این سارق حرفه‌ای در بازجویی اولیه به ۱۰ فقره سرقت سرقت از اماکن خصوصی و درون خودرو اقرار کرد.

سرهنگ احمدی گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد و از شهروندان خواست در راستای ایجاد امنیت خود را سهیم بدانند و هرگونه اخبار و اطلاعات و مشاهده موارد مشکوک آن را به مرکر فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند.

دستگیری سارق منزل و کشف ۱۱ فقره سرقت در کوار

فرمانده انتظامی کوار گفت: سارق حرفه‌ای با ۱۱ فقره سرقت منزل در این شهرستان دستگیر و روانه دادسرا شد.

سرهنگ سید رحمان هاشمی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در سطح شهرستان کوار، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او گفت: ماموران پس از انجام تحقیقات و بررسی‌های فنی یک سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار را شناسایی و آن را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار گفت: متهم در بازجویی اولیه به ۱۱ فقره سرقت منزل اعتراف کرد و این سارق سابقه‌دار برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف آویشن قاچاق در فسا

فرمانده انتظامی فسا از کشف ۴۹۷ کیلوگرم گیاه دارویی قاچاق از نوع آویشن در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران پلیس آگاهی حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: در بازرسی از این خودرو ۴۹۷ کیلوگرم گیاه دارویی قاچاق از نوع آویشن کشف و راننده نیز دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا گفت: کارشناسان ارزش گیاهان دارویی کشف شده را ۲ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند و راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

این مقام انتظامی گفت: بنا بر نظر کارشناسان اداره منابع طبیعی، فصل برداشت گیاه آویشن در تیرماه است که برداشت غیر اصولی و زود هنگام آن منجر به خطر انقراض این گیاه خواهد شد؛ همچنین برداشت انبوه و حمل آن نیازمند مجوز از آن اداره است که در غیر این صورت قاچاق محسوب می‌شود.

دستگیری سارقان موتورسیکلت در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از دستگیری سارقان موتورسیکلت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی گفت: دیروز ماموران انتظامی پاسگاه کناره حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک و با اقدامات فنی آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: در بررسی اولیه و استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد موتورسیکلت مذکور مسروقه و سابقه سرقت از شهرستان شیراز دارد.

فرمانده انتظامی مرودشت گفت: راکب و ترک‌نشین موتورسیکلت برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند و شهروندان با رعایت نکات ایمنی و مجهز نمودن وسایط نقلیه خود به تجهیزات بازدارنده، پلیس را در جهت ارتقاء امنیت و پیشگیری از سرقت یاری کنند.

کشف ۴ دستگاه موتورسیکلت سرقتی در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۴ دستگاه موتورسیکلت سرقتی و دستگیری ۳ سارق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت موتورسیکلت در شهرستان داراب، بررسی موضوع جهت شناسایی سارقان در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او گفت: ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص ۳ سارق حرفه‌ای که اعضای یک باند بودند را شناسایی و آنان را در یکی از محله‌های این شهرستان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی داراب گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۴ دستگاه موتورسیکلت مسروقه کشف شد و سارقان تا کنون به ۴ فقره سرقت وسایط نقلیه مذکور اعتراف کرده‌اند.

سرهنگ نوشاد گفت: سارقان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند و از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را سریعاً از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

احتکار ماکارونی در شهرستان زرین‌دشت 

فرمانده انتظامی زرین‌دشت از کشف ۲ هزار بسته ماکارونی احتکار شده در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی فرد گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و مقابله با پدیده شوم احتکار و همچنین مبارزه بی امان و مقتدرانه با برهم زنندگان امنیت و نظم اقتصادی، ماموران پلیس آگاهی از خبری مبنی بر احتکار کالا‌های اساسی و مصرفی در منزلی در این شهرستان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او گفت: ماموران پلیس آگاهی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل ۲ هزار بسته ماکارونی احتکار را کشف کردند.

سرهنگ صالحی‌فرد گفت: کارشناسان ارزش اموال احتکار شده را ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند و از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

توقیف ۸۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف در جهرم

فرمانده انتظامی جهرم از توقیف ۸۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی گفت: به منظور ارتقاء امنیت اجتماعی و ترافیکی در شهرستان جهرم، طرح برخورد با خودرو و موتورسیکلت سواران متخلف توسط مأموران انتظامی اجرا شد.

او گفت: در این راستا تعداد ۳۸ دستگاه خودرو و ۴۲ دستگاه موتورسیکلت متخلف به علت ایجاد مزاحمت، حرکات نمایشی، آلودگی صوتی، سرعت غیرمجاز و مخدوش بودن پلاک راهی پارکینگ شدند.

سرهنگ رزمجویی از شهروندان خواست با توجه به شروع فصل گرما و استفاده شهروندان از موتورسیکلت، حتما از کلاه ایمنی استفاده و رعایت قانون را مد نظر قرار دهند تا شاهد حوادث ناگوار در سطح شهرستان نباشیم و هرگونه ناهنجاری‌های اجتماعی را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع رسانی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار