مهم‌ترین حوادث ۱۲ اردیبهشت ماه را در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۱۴۳ کیلو تریاک در فارس

فرمانده انتظامی استان از توقیف یک دستگاه خودرو پراید و کشف ۱۴۳ کیلوگرم تریاک خبر داد.

سردار رهام بخش حبیب گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از ورودی‌های شهر شیراز، به یک خودرو پراید مظنون و دستور ایست دادند.

او با بیان اینکه راننده خودرو بدون توجه اقدام به فرار کرد، افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، در نهایت خودرو توسط مأموران انتظامی متوقف شد.

سردار حبیبی گفت: در بازرسی از این خودرو پراید، ۱۴۳ کیلوگرم تریاک کشف و در این خصوص ۲ قاچاقچی مواد مخدر نیز دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: مبارزه بی امان با مواد مخدر به صورت وی‍‍ژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

توقیف موتورسیکلت سرقتی در کوار

فرمانده انتظامی شهرستان کوار گفت: ماموران گشت یگان امداد، یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی را کشف کردند.

سرهنگ سید رحمان هاشمی گفت: ماموران یگان امداد هنگام گشت زنی در سطح شهر کوار به راکب یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک و آن را متوقف کردند.

او گفت: ماموران پس از اخذ استعلام از مرکز فوریت‌های پلیسی، متوجه شدند این موتورسیکلت دارای سابقه سرقت می‌باشد که سارق را دستگیر و موتوزسیکلت مسروقه را به مقر انتظامی انتقال دادند.

توقیف خودرو حامل بادام هندی قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۲۴۰ کیلوگرم بادام هندی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ سید محمد یوسفی گفت: در تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز و پیشگیری و مقابله با فعالیت‌های مجرمانه قاچاقچیان، ماموران انتظامی در محور مواصلاتی "بستک- لارستان" به یک دستگاه سواری کوئیک مشکوک و برای بررسی بیشتر آن را توقیف کردند.

او با اشاره به دستگیری یک متهم، افزود: مأموران در بازرسی از این خودرو، مقدار ۲۴۰ کیلو گرم بادام هندی قاچاق کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان گفت: ارزش این محموله قاچاق بنا به اظهار نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

کشف ۴ دستگاه موتورسیکلت قاچاق در مرودشت

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت از کشف ۴ دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۱۴ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی با همکاری ماموران یگان امداد از خبری مبنی بر نگهداری موتورسیکلت‌های قاچاق توسط افرادی در شهرستان مرودشت مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او گفت: پس از هماهنگی قضائی ماموران به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان، ۴ دستگاه موتورسیکلت قاچاق کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت گفت: ارزش موتورسیکلت‌های قاچاق توقیف شده، ۱۴ میلیارد ریال برآورد شده است.

دستگیری سارقان سیم و کابل برق در کازرون

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از شناسایی و دستگیری اعضای باند سارقان سیم و کابل برق و کشف ۱۹ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم و کابل برق در سطح حوزه شهرستان کازرون، مراتب به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او گفت: پس از انجام تحقیقات و بررسی‌های به عمل آمده، اعضای این باند که دو سارق و یک خریدار اموال مسروقه بودند شناسایی و طی یک عملیات منسجم دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون گفت:سارقان در بازجویی‌های فنی و تخصصی به ۱۹ فقره سرقت سیم و کابل برق اعتراف کردند.

لو رفتن محل احتکار روغن و شکر در قیروکارزین

فرمانده انتظامی قیروکارزین از کشف ۴ تن روغن و یک تن شکر احتکار شده در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ قربانعلی روستا گفت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر احتکار روغن خوراکی و شکر در یک انبار، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او گفت: ماموران انتظامی پس از انجام اقدامات نامحسوس و هماهنگی با مرجع قضایی، به مکان مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن انبار ۴ تن روغن و یک تن شکر کشف کردند.

فرمانده انتظامی قیروکارزین گفت: در این رابطه یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد و شهروندان هرگونه موارد مشابه را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف کالای قاچاق ۳ میلیاردی در کوه چنار

فرمانده انتظامی کوه‌چنار از کشف کالای قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ لطف‌الله محمدی گفت: ماموران انتظامی کوه‌چنار هنگام گشت‌زنی در محور قائمیه-ممسنی به یک دستگاه خودرو کامیون تانکر دار و دو دستگاه سواری پژو حامل بار مشکوک و آن‌ها را متوقف کردند.

او گفت: در بازرسی از این خودرو‌ها ۱۱۰ کارتن میوه خارجی، ۳۰ حلقه تیوپ، ۱۹۳ عدد باتری و ۳۵۰ کیلوگرم مغز گردوی خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه‌چنار با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۳ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص ۳ متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

پایان قدرت نمایی در فضای مجازی

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از شناسایی و دستگیری کاربر اینستاگرامی خبر داد که با انتشار کلیپ در فضای مجازی، قدرت نمایی و اوباش گری می‌کرد.

سرهنگ محمدهاشم قسام گفت: در رصد و پایش شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی، کارشناسان پلیس فتا با صفحه‌ای در اینستاگرام مواجه شدند که شخصی با اشتراک گذاری تصاویر خود با اسلحه، قدرت نمایی می‌کرد.

این مقام انتظامی گفت: افسران پلیس فتا با اقدامات تخصصی، ادمین صفحه مذکور را شناسایی و با دستور قضایی وی را دستگیر که در بررسی انجام شده مشخص شد متهم سابقه اخلال در نظم عمومی در فضای حقیقی نیز دارد.

سرهنگ قسام از سیر مراحل قانونی پرونده متهم در دادسرا گفت و افزود: پلیس فتا با اشرافیت بر فضای مجازی و رصد شبکه‌های اجتماعی، با هرگونه اعمال مجرمانه در این فضا برابر قانون برخورد خواهد کرد و شهروندان می‌توانند تخلفات را از طریق سایت cyberpolice.ir و یا شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.