مهم‌ترین حوادث ۹ اردیبهشت ماه را در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث امروز ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف پژو و کشف ۳۷۵ کیلو تریاک در نی‌ریز

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۳۷۵ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از سواری پژو ۴۰۵ در شهرستان نی‌ریز خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر نی‌‎ریز هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های خاکی و فرعی منتهی به این شهرستان به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست دادند که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

او گفت: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز راننده به سمت باغات متواری و با توجه به تاریکی هوا و موقعیت جغراقیایی منطقه با به جا گذاشتن خودرو فرار کرد.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در بازرسی از این خودرو ۳۷۵ کیلو تریاک کشف شد و تلاش برای دستگیری قاچاقچی متواری با جدیت ادامه دارد.

سردار حبیبی گفت: پلیس استان فارس با هوشیاری و اشراف اطلاعاتی قاطعانه با مخلان امنیت مقابله کرده و اجازه فعالیت‌های مجرمانه به قاچاقچیان و سوداگران مرگ را نخواهد داد.

توقیف لندکروزر ۳۵ میلیاردی قاچاق در شیراز

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان از توقیف یک سواری لندکروزر قاچاق به ارزش ۳۵ میلیارد ریال در شیراز خبر داد.

سرهنگ ابراهیم یگانه گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان حین گشت‌زنی در سطح شهر شیراز به یک سواری لندکروزر مشکوک و با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف کردند.

او گفت: ماموران در بررسی‌های اولیه و استعلام از سامانه پلیس مطلع شدند که مدارک ارائه شده از سوی راننده با مدل خودرو مطابقت ندارد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان گفت: کارشناسان ارزش خودرو قاچاق مکشوفه را ۳۵ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند و راننده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف گیاه دارویی قاچاق در استهبان

فرمانده انتظامی استهبان از کشف ۱۳۰ کیلوگرم گیاه دارویی قاچاق از نوع "جاشیر" به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین اکبرپور گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران کلانتری ۱۲ وکیل آباد استهبان حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه وانت نیسان حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: در بازرسی از این خودرو ۱۳۰ کیلوگرم گیاه دارویی قاچاق از نوع جاشیر کشف و راننده نیز دستگیر شد.

سرهنگ اکبرپور گفت: راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی و گیاه مکشوفه تحویل منابع طبیعی شد.

هدیه پلیس لارستان به موتورسواران قانونمند

با حضور امام جمعه و فرماندار ویژه لارستان به ۱۰ نفر از موتورسواران قانونمند کلاه ایمنی هدیه داده شد.

فرمانده انتظامی لارستان هدف از چنین اقدامی را ارتقاء فرهنگ ترافیک، پیشگیری از تصادفات منجر به فوت، ترویج فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی عنوان کرد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی گفت: راکبان موتورسیکلت برای حفظ جان خود و ترک‌نشینان نهایت دقت را در استفاده از تجهیزات لازم مثل کلاه ایمنی به کار گیرند.

او، به موتور‌سواران توصیه کرد: وسایل نقلیه خود را به شبرنگ مجهز و هشدار‌های پلیس را جدی بگیرند و در جاده‌های فرعی با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

کشف موتورسیکلت قاچاق در جهرم

فرمانده انتظامی جهرم از کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ خسرو رزم جویی گفت: ماموران پلیس امنیت عمومی جهرم با اقدامات فنی و تخصصی از وجود یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق در یکی از منازل مسکونی مطلع شدند.

او گفت: ماموران پس از هماهنگی قضائی سریعا به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند در بازرسی از آن منزل، یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم گفت: ارزش موتورسیکلت قاچاق کشف شده برابر نظر کارشناسان، ۳ میلیارد ریال برآورد شده است و طرح برخورد با قاچاق کالا و دارندگان موتورسیکلت‌های غیر مجاز در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

دستگیری سارقان در بیضاء

فرمانده انتظامی بیضا از دستگیری سارقان و کشف ۲۵ فقره انواع سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمود نجفی گفت: در پی وقوع چند فقره انواع سرقت در شهرستان "بیضاء" بررسی موضوع جهت شناسایی سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او گفت: ماموران انتظامی موفق شدند در این خصوص ۵ نفر سارق را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان بیضا گفت: متهمان در بازجویی اولیه به ۲۵ فقره سرقت از باغات، موتورسیکلت، درون خودرو و اماکن خصوصی اقرار کردند و سارقان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

کشف هیزم قاچاق در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از کشف یک هزار و ۸۰۰ کیلوگرم هیزم قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت گفت: ماموران کلانتری ۱۱ هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه وانت نیسان حامل بار هیزم مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: در بازرسی از آن خودرو یک هزار و ۸۰۰ کیلوگرم هیزم قاچاق کشف شد، راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در اوز

فرمانده انتظامی اوز گفت: طرح انضباط بخشی به تردد موتورسیکلت‌ها و برخورد با راکبان متخلف توسط پلیس این شهرستان اجرا شد.

سرهنگ هادی محمدیان گفت: به منظور ارتقاء نظم و امنیت عمومی، طرح برخورد با راکبان موتورسیکلت‌سوار متخلف در شهرستان اوز اجرا شد.

او گفت: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی موفق شدند در اجرای این طرح‌ها ۵۰ دستگاه موتورسیکلت متخلف که اقدام به حرکت خلاف در معابر، تردد در پیاده‌روها، مخدوش و پوشاندن پلاک و ایجاد آلودگی صوتی کرده بودند را توقیف کنند.

سرهنگ محمدیان گفت: در این طرح ۳ دستگاه موتورسیکلت مسروقه نیز کشف شد و امنیت شهروندان خط قرمز پلیس است و هرکس به هر دلیلی بخواهد آسایش مردم را بر هم بزند با برخورد قاطع مواجه خواهد شد و این طرح به صورت مستمر اجرا خواهد شد.

دستگیری سارق محتویات داخل خودرو در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از دستگیری سارق حرفه‌ای محتویات داخل خودرو و کشف ۱۰ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت محتویات داخل خودرو در سطح شهرستان کازرون، بررسی موضوع جهت دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او گفت: ماموران انتظامی با اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی یک سارق را در این زمینه شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون گفت: متهم در بازجویی اولیه به ۱۰ فقره سرقت محتویات داخل خودرو اعتراف کرد، این سارق حرفه‌ای پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار