مراسم رونمایی از تصاویر سه نماینده برتر کشتی در قرن اخیر ورزش ایران برگزار شد.

فدراسیون کشتی امروز (دوشنبه) در مراسمی، ضمن پاسداشت جایگاه جهان پهلوان تختی به عنوان اسطوره ورزش ایران، از محمد بنا و حسن یزدانی تجلیل به عمل آورد.

۲۲ اردیبهشت ماه گذشته آرای مردمی برترین‌های قرن ورزش ایران طی مراسمی و با همت رسانه ملی، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک اعلام شد. در این نظرسنجی مردمی، جهان پهلوان غلامرضا تختی به عنوان برترین مدال قرن، محمد بنا به عنوان برترین سرمربی قرن و صحنه حسن یزدانی پس از پیروزی مقابل دیوید تیلور به عنوان برترین صحنه قرن انتخاب شدند.

حمید سوریان در حاشیه مراسم رونمایی از تصاویر برترین‌های کشتی ایران، گفت: قطعا این عزیزان انتخاب شده شایسته‌ترین بوده‌اند که به این عنوان انتخاب شده‌اند. پهلوان تختی به عنوان ورزشکار قرن به جهت مدال‌آوری و منش که الگوی ورزش کشور بوده است. محمد بنا هم در حوزه مربی‌گری طی ۱۷ سال خودش را اثبات کرده و نتایج قابل قبولی گرفته که کشتی فرنگی نسبت به گذشته نتایج چشمگیری بدست آورده است. ما در هر ۱۰ وزن کشتی فرنگی تاکنون فکر می‌کنم در جهانی مدال گرفته‌ایم و در المپیک هم درخشش داشته‌ایم و مطمئناً المپیک پاریس با وجود بنا نتایج بهتری خواهد برای ما داشت.

نایب رئیس فدراسیون کشتی گفت: حسن یزدانی هم با شکست تیلور صحنه ماندگاری با اشک و لذت برای ما آفرید که متفاوت‌تر از همیشه بود. افتخار این را داشتیم که طلسم‌شکنی را از نزدیک ببینیم و آرای مردمی نشان‌گر حساسیت و ویژگی این افتخار بود. خیلی از عزیزان به من برای رأی دادن محبت داشتند، اما من گفتم رای به تختی بدهند، او فراتر از یک قهرمان و ورزشکار بوده و گامی از سایر مدال‌آوران جلوتر بوده که شادی ما را دوچندان کرده است.

محمد بنا درباره انتخابش به عنوان مربی برتر قرن، گفت: هر جایی قرار بگیریم که طرف حساب ما مردم باشند، بزرگ‌ترین لذت ماست و از این انتخاب خیلی خوشحال هستم. در این ۱۷ سال هیچ وقت به اندازه الان اختیار نداشته‌ام، همه‌چیز عالی است و فکر می‌کردیم بازی‌های آسیایی را داریم که از لغو شدن آن متأسف شدم. در حال حاضر با این شرایط خودمان را برای کشور‌های اسلامی و جهانی آماده می‌کنیم. بازی‌های کشور‌های اسلامی از آسیایی در کشتی فرنگی بالاتر است. الان دیگر چین و ژاپن نیستند، اما آذربایجان و ترکیه و مراکش هستند. مسابقات سطح خوبی خواهد داشت، شاید ارزش مدالی‌اش بالا نباشد، اما محک خوبی برای نفرات اعزامی خواهد بود.

حسن یزدانی قهرمان کشتی المپیک و جهان نیز که به عنوان خالق صحنه ماندگار قرن ورزش انتخاب شد، گفت: با رأی گیری مردمی این صحنه انتخاب شده و از همه مردم تشکر می‌کنم. جایزه‌ای که دست مردم باشد بهتر از جایزه‌ای است که در مسابقات کسب می‌شود.

در این مراسم که در خانه کشتی شهید صدرزاده و با حضورعلیرضا دبیر رئیس فدراسیون، حمید سوریان نائب رئیس فدراسیون، محمد بنا و پژمان درستکار سرمربیان تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی، ملی پوشان بزرگسالان و جوانان و جمعی از اصحاب ر سانه برگزار شد، از تصاویر جهان پهلوان تختی، محمد بنا و حسن یزدانی به صورت کاشی رونمایی شد تا با حک شدن این تصویر‌های به یادماندنی در محل تمرینات تیم‌های ملی، کشتی گیران جوان و نوجوان با انگیزه بیشتری برای موفقیت و درخشش در مسابقات جهانی و المپیک تمرین کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار