در بحبوحه بحران غذا در جهان

اندونزی صادرات روغن پالم را از سر گرفت

اندونزی پس از ممنوعیت سه هفته‌ای، صادرات روغن پالم را از سر گرفت.

ممنوعیت صادرات روغن پالم توسط اندونزی بخشی از تلاش برای مقابله با افزایش شدید قیمت روغن‌های خوراکی انجام شد. قیمت روغن در اندونزی کاهش یافت، اما دولت این کشور اعلام کرد انبار‌های این کشور اکنون حاوی ذخایر روغن هستند و اندونزی دیگر با کمبود روغن مواجه نیست.

ممنوعیت صادرات روغن پالم توسط اندونزی سبب افزایش نگرانی‌ها در ارتباط با کمبود روغن در سراسر جهان شد. اندونزی بیش از ۶۰ درصد از روغن پالم جهان را تأمین می‌کند.

بنابر اعلام شبکه الجزیره، این ممنوعیت موقت اکنون توسط دولت اندونزی برداشته شده است. اندونزی بزرگترین تولید کننده روغن پالم در جهان است. به همین دلیل زمانی که ممنوعیت صادرات روغن اجرایی شد کشور‌های جهان در ارتباط با پیامد‌های ناشی از این اقدام برای امنیت غذایی در جهان ابراز نگرانی کردند. این اقدام در حال صورت گرفت که شاهد اختلال در روند تولید روغن‌های گیاهی در جهان بودیم.

در ادامه این گزارش آمده است: همچنین به دلیل جنگ کنونی اختلال در روند تولید روغن آفتابگردان در اوکراین مشاهده می شود. همچنین به دلیل خشکسالی بحران در روند تولید روغن سویا در جهان وجود دارد. بنابراین، اکنون واکنش‌های مثبتی در زمینه تأمین امنیت غذایی در جهان و در نتیجه اقدام اندونزی درمتعادل شدن قیمت روغن است.

در زمینه واکنش‌های داخلی هم باید به این موضوع اشاره کنم که شاهد واکنش به شدت مثبت از سوی کشاورزان تولید کننده روغن پالم در اندونزی هستیم که اعلام کردند به واسطه ممنوعیت صادرات این نوع روغن به شدت تحت تأثیر قرار گرفته بودند. ما طی چند روز گذشته با مصرف کنندگان در این زمینه گفتگو کردیم و نظر آن‌ها را در ارتباط با افزایش قیمت روغن و روند دسترسی به روغن‌های خوراکی جویا شدیم. آن‌ها اعلام کردند این اختلال سبب نگرانی آن‌ها شده بود. آن‌ها اکنون در این باره ابراز نگرانی می‌کنند که صادرات این روغن‌ها از سر گرفته شده است. دولت اعلام کرده است تعهدات داخلی اش را انجام خواهد داد، اما مصرف کنندگان همچنان نگرانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار