تعطیلی چند ساحل در هنگ‌کنگ پس از مشاهده مواد عجیب در حاشیه دریا+ تصاویر

روز یکشنبه، دولت هنگ‌کنگ 10 ساحل را به دلیل انباشته شدن موادی سفید رنگ در حاشیه دریا تعطیل کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از گاردین، روز یکشنبه، در پی تصادف یک کشتی حامل روغن پالم در آب‌های چین و نشت این روغن در دریا، 10 ساحل شلوغ در هنگ کنگ تعطیل شدند.

تصاویری از این سواحل، گلوله‌های یونولیت مانندی را نشان می‌دهد که در سواحل انباشته شده است. همچنین، این تصاویر، آب‌های مملو از روغن و زباله یک ساحل در یک محل گردشگری را نمایان می‌کنند.

علی‌رغم افزایش انباشت زباله‌ها در سواحل هنگ کنگ، که از سوی چین و برخی دیگر از نقاط هنگ کنگ به این مناطق می‌رسد، ساکنان شهرهای ساحلی این کشور اعلام کرده اند تا به حال گلوله‌های روغنی خشک شده را مشاهده نکرده بوده اند.

تعطیلی چند ساحل در هنگ کنگ پس از مشاهده مواد عجیب در حاشیه دریا+تصاویر

یکی از ساکنان جزیره «لاما» به روزنامه «ساوت چاینا مورنینگ پست» گفت: «این گلوله‌ها غلظتی حباب مانند داشتند.» دیگر شاهدان از وجود بوی تعفن در این محل خبر داده اند.

پس از مشاهده مواد سفید و روغنی در آب‌ها و سواحل جنوبی هنگ کنگ، دولت آن 6 ساحل را تعطیل و چند نشانه‌ اخطار در این مناطق نصب کرده است.

در بیانیه دولت هنگ کنگ آمده است پس از آن‌که «مواد متبلور سفید رنگ» در چهار ساحل دیگر دیده شد، این مناطق نیز تعطیل شده اند.

هنگ کنگ از بیش از 200 جزیره تشکیل شده است که بسیاری از آن‌ها، سواحل معروفی دارند. با این‌حال، به تازگی نگرانی‌هایی درباره آلودگی و انباشت زباله‌ها در سواحل این جزایر مطرح شده است.

تعطیلی چند ساحل در هنگ کنگ پس از مشاهده مواد عجیب در حاشیه دریا+تصاویر

اداره دریایی هنگ کنگ تایید کرد نشت روغن پالم به دلیل برخورد دو کشتی در نزدیکی رودخانه «پرل» در جنوب چین اتفاق افتاده است.

در حالی که نشت نفت از نفت‌کش‌ها در آب‌های هنگ کنگ امری نسبتا عادی است، کارشناسان معتقدند نشت روغن خوراکی پالم می‌تواند تاثیرات خطرناکی به همراه داشته باشد؛ زیرا که این روغن مواد سمی در اقیانوس را به خود جذب می‌کند.

انتهای پیام/

 

انباشت مواد عجیب در سواحل هنگ‌کنگ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار