معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: اصلاح شیوه تامین و توزیع کالا‌های اساسی، از مهمترین اهداف طرح مردمی سازی و عادلانه کردن یارانه‌ها است.

داود شهرکی در همایش تبیین طرح تحول اقتصادی؛ مردمی سازی و عادلانه کردن یارانه‌ها گفت:  در چند سال گذشته تامین کالا‌های اساسی همواره از جمله دغدغه‌های مردم بود ضمن اینکه متحمل هزینه‌های سنگین امنیتی و انتظامی برای کنترل و جلوگیری از قاچاق کالای اساسی نیز می‌شدیم.

او گفت: شیوه سابق توزیع کالا‌های اساسی برای مردم راضی کننده نبود ضمن اینکه در این میان زمینه سوءاستفاده دلالان و سودجویان نیز فراهم بود. از طرفی منابع ارزی کشور از طریق قاچاق کالا‌های اساسی در کشور‌های همسایه، آن هم در دوران تحریم اقتصادی و فشار جنگ رسانه‌ای به هدر می‌رفت.

شهرکی گفت: امروز هم که می‌خواهیم این شیوه غلط توزیع را اصلاح کنیم باز هم دشمنان نظام به دنبال تخریب و تضعیف این طرح هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ۹۰ درصد جمعیت کشور یارانه دریافت کردند، گفت: اطلاعات سامانه هدفمند کردن یارانه‌ها به قدری کامل بود که کمتر از یک درصد خطا داشته است. همچنین مهلت سه ماهه برای ثبت اعتراض و ثبت نام برای دریافت یارانه جاماندگان وجود دارد.

شهرکی با بیان اینکه جبران افزایش قیمت اعمال شده در برخی کالا‌ها در یارانه پرداختی انجام شده است، گفت: ایجاد رقابت در تولید و واردات به صرفه و همچنین مدیریت هزینه‌ها توسط خانواده‌ها از مهمترین اثرات اجرای طرح تحول اقتصادی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار