چهل و ششمین نشست کمیسیون اجتماعی و فرهنگی مجمع شهرداران کلانشهر

‌ریاست کمیسیون اجتماعی کلان شهرهای ایران گفت: در بخش‌های مختلف مجمع کلانشهر‌ها در مجموعه فرهنگی اجتماعی کلان شهر‌ها باید پرچمدار و پیشگام و الگو ساز باشیم.

 

توکلی زاده گفت: یکی از ظرفیت‌های مهم کلان شهر‌ها کمک به دولت است شهرداری‌ها لبه ارتباط با مردم است که وسعت بسیار دارد تحقق دولت مردمی یکی از مظاهر شهرداری‌های کشور است.

‌ریاست کمیسیون اجتماعی کلان شهرهای ایران گفت: در تک تک شهرداری‌ها شاهد مسیر جدیدی هستیم یکی از امورات مدنظر اجرای پویش‌های ملی که در کنار هم پویش‌های بزرگ را رقم بزنیم رحلت حضرت امام و دهه کرامت که موضوع تخصصی این نشست خواهید بود.

او گفت: قرار است دهه کرامت جدیدی را رقم بزنیم تبلیغات محیطی یک رسانه انحصاری و بی بدیل است؛ قرارگاه سلامت و مبارزه با کرونا  یکی از کارگروه‌های اصلی در شهرداری بود که همه در کنار هم نقش مهمی را ایفا کنند.

‌ریاست کمیسیون اجتماعی کلان شهرهای ایران گفت: قرارگاه اجتماعی و حاشیه شهر مشهد از برنامه‌های اساسی است کار قرارگاهی خوبی انجام شود؛ دهه کرامت دهه ملی است و باید تمام مردم نقش آفرین باشند.

مشهد حرم است

ارجاعی شهردار مشهد گفت:  مشهد با قدمتی بیش از هزار ساله    که پس از تدفین پیکر مطهر امام رضا جمعیت پذیر شد که گوی سبقت را از تمامی کهن شهر ها‌ی ایران بوده و دلیل این فشار جمعیتی وجود مضجع امام رضا است.

هر رویدادی در کالبد و روح شهر باید با این فلسفه ذاتی هماهنگ باشد مشهد تمامش حرم است؛ مساحت حرم بستگی به فعالیت عمرانی استان قدس ندارد و  تمام مشهد حرم است.

دو راهبرد فرهنگی منبعث از این تفکر بنیادی  و فلسفه ذاتی را رعایت کند:۱_ الگوی زندگی خادم، زائر و مجاور  سه گانه‌ای که دوره ششم شهرداری به آن معتقد است؛ عمق مفهوم زائر بیشتر از گردشگر است.

 

مخاطب محوری برای اثربخشی فعالیت‌های فرهنگی ضروری است


محسن برمهانی معاون سیمای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: برای تاثیرگذاری فعالیت‌های فرهنگی در جامعه، مخاطب محوری در فعالیت‌ها باید مورد توجه باشد.

او گفت: فعالیت رسانه ملی با واسطه است، اما فعالیت شهرداری‌ها میدانی است لذا می‌تواند در مخاطب اثربخشی بیشتری نسبت به رسانه ملی داشته باشد.

معاون سیمای صدا و سیمای جمهوری اسلامی کشور گفت: رسانه ملی وظیفه خود می‌داند کنار همه شهرداری‌های کشور باشد و به عنوان رسانه ملی و مسوولان فرهنگی باید وظایف فرهنگی محول شده را به بهترین نحو به انجام برسانیم.

برمهانی گفت: فعالان فرهنگی کلانشهر‌ها باید در اقدامات فرهنگی، نسبت خود را با جهان بین المللی مشخص کنند تا تاثیر بیشتری داشته باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: قرن جدید، قرن شهر است و برنده منازعات اندیشه تمدنی کسی خواهد بود که در توسعه شهر پیشرو باشد.

او گفت: شهر را باید با گام بلند تمدن سازی ساخت، با سرمایه‌های مردمی و حاکمیتی، توسعه شهر‌ها توام با آرامش مردم محقق می‌شود.

حجت‌الاسلام حسن منصوریان، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد  گفت: مشهد شهری راهبردی و از نظر فرهنگی نیز نقطه طمع دشمنان است و تکفیری‌ها و غیرشیعیان به دنبال سقوط جامعه تشیع هستند.

او گفت: متاسفانه گاهی برخی رسانه‌ها بی مهری می‌کنند و مشهد را شهری بسته و گرفته معرفی می‌کنند که در این شرایط باید سیاست‌های فرهنگی اجرا شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: از ابتدای فعالیت شورای شهر تا کنون فرهنگ شهرنشینی بازبینی شده و به جای حقوق شهروندی و شهرنشینی به اخلاق اجتماعی رسیده ایم.

منصوریان گفت: همچنین آیین‌نامه‌هایی که بر مدار غیر فرهنگ رضوی صادر شده بود اصلاح شد و از پیوست فرهنگی در پروژه‌ها به الزام فرهنگی رسیدیم تا اصل پروژه‌ها با فرهنگ رضوی سازگاری داشته باشد.

او گفت: با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌توان حال شهر را خوب کرد لذا این مهم در این دوره مدیریتی مورد تاکید است.

چهل و ششمین نشست کمیسیون اجتماعی و فرهنگی مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران تا فردا سوم خرداد ماه ادامه دارد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.