معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : کرمانشاه از نظر تولید مرغ، گوشت قرمز، شیر، لبنیات و عسل بیش از نیاز مصرفی روزانه و سالانه استان تولیدات دارد و در تولیدات دامی به عنوان قطب کشور محسوب می‌شود.

نادر پرور میزان تولید سالیانه گوشت مرغ در استان کرمانشاه را بیش از ۸۳ هزار تن اعلام کرد و گفت : این در حالی است که میزان مصرف گوشت مرغ در استان در روز، ۱۳۰ تن است و بخشی از تولید روزانه ذخیره و یا به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.

به گفته معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه استان کرمانشاه بیش از ۵۷۰ مرغداری گوشتی صنعتی دارد، ماهیانه بیش از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های کرمانشاه صورت می‌گیرد و در حال حاضر با توجه به تغییر قیمت این کالای اساسی در بحث تولید گوشت مرغ هیچ مشکلی نداریم و مازاد نیز تولید می‌کنیم.

میزان تولید گوشت قرمز استان کرمانشاه ۴۰ هزار تن در سال است این در حالی است که میزان مصرف سالانه گوشت قرمز استان ۲۳ هزار تن است، یعنی در کرمانشاه از نظر تولید گوشت قرمز مشکلی ندارم و حتی به دیگر استان‌ها می‌فرستیم.

حداکثر قیمت گوشت گوسفند میدان دام کرمانشاه (قیمت دام زنده) کیلویی ۷۵ هزار تومان است در حال حاضر در خصوص تامین گوشت قرمز با توجه به فصل گله ریزان دام عشایر استان نه تنها مشکلی ندارم بلکه با مازاد گوشت قرمز مواجهه هستیم.

استان کرمانشاه سه میلیون و ۳۰۰ هزار دام سبک و نزدیک به ۲۷۵ هزار دام سنگین دارد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.