حجت‌الاسلام رئیسی گفت: دستگاه‌ها خود را ملزم به افزایش بهره‌وری نیروی انسانی و خدمات‌شان به مردم بدانند.

رئیس جمهور در جلسه امروز هیات دولت رشد ۸ درصدی اقتصاد کشور را در گرو افزایش سرمایه‌گذاری و ارتقای بهره‌وری دانست و تاکید کرد: همه دستگاه‌ها خود را ملزم به افزایش بهره‌وری نیروی انسانی و خدمات‌شان به مردم بدانند.

حجت‌الاسلام رئیسی ارتقای بهره‌وری را از مهم‌ترین ماموریت‌های سازمان امور اداری و استخدامی کشور دانست و در عین حال به همه دستگاه‌ها متذکر شد برای سنجش میزان ارتقای بهره‌وری، شاخص‌های قابل ارزیابی تعیین کنند و روند تحقق آن را هر سال مورد پایش قرار دهند.

اقتصاد ایران در دو سال گذشته همانند بسیاری از اقتصاد‌های دیگر کشور‌ها عمدتاً به واسطه شیوع و گسترش ویروس کرونا با چالش‌هایی مواجه شد.

همچنین اقتصاد ایران با چالش‌های دیگری نظیر تشدید تحریم‌های غیرقانونی دولت آمریکا از زمان خروج آن دولت از برجام مواجه بوده است.

مجموعه این شرایط تا حدودی توانست رشد کوتاه مدت اقتصاد ایران را بطور موقت متاثر سازد.

بر این اساس بنا به آمار بانک مرکزیط رشد اقتصادی ایران در نه ­ماهه پایانی سال ۲۰۲۱ معادل ۴.۱ درصد بوده است.

رئیس جمهور در ادامه ضرورت شکل‌گیری دولت هوشمند را از الزامات افزایش بهره‌وری در کشور دانست و گفت: باید با تسریع در تکمیل زیرساخت‌های مربوطه، به صورت جهشی و با سرعت و دقت به سوی ایجاد دولت هوشمند حرکت کنیم؛ چراکه شکل‌گیری دولت هوشمند در اتخاذ تصمیمات بزرگ و دقیق برای کشور و تسهیل امور مردم و فعالیت دستگاه‌های اجرایی و هماهنگی آنها با یکدیگر نقش بسزایی دارد و یک مطالبه همگانی است.

مجلس شورای اسلامی پس از دو دهه همه دستگاه‌ها را موظف کرد تا حداقل یک‌سوم از خدمات اختصاصی خود را در از طریق «پنجره ملی خدمات هوشمند دولت» ارائه کنند.

بر این اساس هفته پیش عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات از این سامانه رونمایی کرد.

تاکنون ۱۰ دستگاه به این سامانه متصل شده که این یعنی فقط پنج درصد کار این طرح اجرایی شده است.

به گفته وزیر ارتباطات «به‌واسطه این پروژه، نام کاربری و پسوردهای متعدد در سامانه‌های مختلف به خاطره تبدیل می‌شوند» 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۰۰:۳۳ ۰۲ خرداد ۱۴۰۱
خیلی بچه ای اوناییکه سرشون به تنشون میارزید با این رویاها به گور رفتن و ایران را به گداخانه و ...... تبذیل کردند تو که اصلا قابل بحث نیستی
آخرین اخبار