کاظم دلخوش گفت: دولت باید به موضوع خودرو ورود کند و این اجازه را بدهد که مردم خودروی مورد نظر خودشان را وارد کنند.

کاظم دلخوش در برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو با اینکه تحقیق و تفحص مجلس از خودروسازان، سه بار تاکنون انجام شده است، گفت: حتی اگر یک نماینده هم درخواست تحقیق و تفحص را بدهد، قابل طرح در مجلس است و دستگاه‌ها هم باید همه امکانات را در اختیار بگذارند تا اطلاعات دقیق جمع آوری شود و با نظر هیئت رئیسه مجلس، امکان تمدید فرصت تحقیق و تفحص تا یک سال نیز وجود دارد و در این مدت ابزار‌های لازم در اختیار هیئت تحقیق و تفحص قرار می‌گیرد.

گفتنی است، در دوره‌های هشتم، نهم و دهم مجلس از خودروسازی تحقیق و تفحص انجام شده است.

بخشی از تحقیق و تفحص‌ها به دلیل اینکه کامل از سوی نمایندگان پیگیری نمی‌شد، به نتیجه نمی‌رسید و بخشی دیگر به گفته نمایندگان مجلس مربوط به همکاری خود شرکت‌های خودروسازی بود که گاها این شرکت ها  روند تحقیق و تفحص‌ها را کُند می‌کردند.

عضو هئیت تحقیق و تفحص از خودروسازی با بیان اینکه در مجلس هشتم از موافقین خودروسازی بوده است، اشاره کرد:  زمانی فکر می‌کردیم این شرکت‌ها به اشتغال کمک می‌کنند؛ حتی رهبر انقلاب به ایران خودرو تشریف بردند و از خودروسازی داخلی حمایت جدی کردند. این حمایت به دلیل مدیران آن نبود، بلکه قصد داشتند از اشتغال و تولید داخلی حمایت کنند.

بهمن پارسال، رهبر انقلاب  در دیدار جمعی از تولیدکنندگان و فعالان صنعتی با بیان اینکه با وجود حمایت زیاد از صنعت خودرو در کشور، کیفیت خودرو خوب نیست فرمودند: مردم ناراضی‌اند و حق با مردم است.

ایشان همچنین  ۱۹ اردیبهشت بار دیگر بر عدم کیفیت خودورهای داخلی تاکید کردند، و گفتند که «خودروسازها از این حرف سوءاستفاده نکنند، زیرا وضع آن‌ها تعریفی ندارد».

 به گفته کاظم دلخوش، خودروسازان کشور عموما دولتی هستند و هزینه‌های آن‌ها بیشتر از درآمدهایشان است. آن‌ها به صورت سلیقه‌ای کار می‌کنند و کیفیت لازم را هم نتوانسته اند به دست بیاورند و به همین جهت مجلس تصمیم گرفت واردات خودرو را آزاد کند؛ دولت باید ورود کند و این اجازه را بدهد که مردم خودروی مورد نظر خودشان را وارد کنند.

واردات خودرو چندی پیش به صورت مشروط مورد پذیرش مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفت و سخنگوی دولت هم از عزم دولت برای واردات خبر داد اما ظاهرا در واردات خودروهای اقتصادی محدودیت هایی اعمال شده است.

 وزیر صمت بعد از تصویب آزادسازی واردات خودرو به کشور اعلام کرد، خودرو‌هایی وارد خواهند شد که  اقتصادی باشند.

به گفته فاطمی امین تمرکز بر واردات خودرو‌های اقتصادی است که عموم مردم استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۰۱ خرداد ۱۴۰۱
هموطن پول اضافی بابت جنسی که ارزش ندارد ندهید هر چه بیشتر طمع کنید آنها بیشتر فربه می شوند و ظلمشان بیشتر می شود خودرو چینی که با قیمت بسیار بالا به ما می اندازند برازنده ما نیست غرور داشته باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۰۱ خرداد ۱۴۰۱
این روزنامه هم اعتراضات به قیمت نجومی خودرو سازان چینی را سانسور می کند چرا؟ مافیا برای شما هم کادو فرستاده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۰۱ خرداد ۱۴۰۱
اگر قوانین طوری وضع بشه که خودرو ساز داخلی مجبور باشه محصول صادراتی تولید کنه.اون موقع مجبور میشه هم روی کیفیت خودرو بیشتر کار کنه و هم قیمت رقابتی داشته باشه.مشکل اصلی خودرو ساز داخلی اینه که بازار مصرف داخل رو کاملا در اختیار داره و عملا هیچ رقیب خارجی هم نداره.و نتیجه شده خودرو ساز تنبل و لوس داخلی.
آخرین اخبار