مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد از امداد رسانی به ۳۳ حادثه دیده در ماه گذشته خبر داد.

محسن حرازی زاده یزدی گفت: عملیات امداد و نجات در اردیبهشت ۱۴۰۱ که شامل ۹ عملیات جاده ای، هشت مورد خدمات حضوری، سه مورد خدمات مناسبتی، یک مورد زلزله، ۶ مورد سیل و آب گرفتگی، سه مورد خدمات شهری، یک مورد صنعتی و کارگاهی، ۲ عملیات کوهستان بوده است.

به گفته او در این عملیات‌ها دو هزار و ۵۶۰ نفر دچار حادثه شدند که ۲۱ مورد از این افراد در حوادث جاده‌ای، ۱۸ نفر در خدمات حضوری، دو هزار و ۴۰ نفر در خدمات مناسبتی، ۴۳۷ نفر در عملیات سیل و آب گرفتگی، پنج نفر در خدمات شهری، یک نفر در صنعتی و کارگاهی، ۲ نفر در عملیات کوهستان از خدمات هلال احمر بهره‌مند شدند.

او می گوید: به دنبال این عملیات ۲۶ نفر نجات یافتند که به مراکز درمانی به کمک آمبولانس هلال احمر انتقال داده شدند.

به گفته حرازی زاده در میان نجات یافتگان یک نفر در عملیات امداد و نجات جاده‌ای، ۲ نفر در خدمات حضوری، ۲۲ نفر در خدمات مناسبتی و یک نفر در عملیات سیل و آب گرفتگی بودند.

او در ادامه گزارش عملیات امداد و نجات مجموع کل افراد اسکان داده شده را ۵۷ نفر و یک سورتی پرواز به مدت پنج ساعت و ۱۲ دقیقه و انتقال یک نفر را در یک ماه گذشته اعلام کرد.

خدمات رسانی ۹۵ تیم به حادثه دیدگان

حرازی زاده گفت: ۳۸۷ نفر از نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال احمر استان در قالب ۹۵ تیم به همراه ۳۹ دستگاه آمبولانس در عملیات‌های امدادی حضور یافتند و نسبت به اجرای هفت مورد عملیات رها سازی با همراه داشتن تجهیزات لازم امدادی به خدمت رسانی به حادثه دیدگان پرداختند.

او گفت: بیشترین حوادث در یک ماهه گذشته در شهرستان‌های یزد با ۱۰ مورد، اردکان هفت مورد و تفت با چهار مورد بوده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد میانگین زمان حضور نجاتگران جمعیت هلال احمر استان در صحنه ( از اطلاع تا حضور در صحنه ) را ۲۱ دقیقه و ۲۰ ثانیه و همچنین مدت زمان آغاز تا پایان عملیات را یک ساعت و ۳۹ دقیقه اعلام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار