سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: در صورت تامین ۱۶۴ میلیارد تومان اعتبار، آبرسانی پایدار به روستاهای محروم سه شهرستان فریدونشهر، سمیرم و نایین امسال آغاز می شود.

ناصر اکبری گفت: ۱۶۴ میلیارد تومان اعتبار باید از محل اعتبارات محرومیت زدایی تامین و اختصاص یابد تا روستا‌های محروم فریدونشهر، سمیرم و نایین تحت پوشش آبرسانی پایدار قرار بگیرد و این در حالیست که تامین آب شرب تمامی روستا‌ها هدف نهایی شرکت آب و فاضلاب استان است که در صورت تامین اعتبار تا سه سال آینده محقق خواهد شد.

او همچنین از آغاز طرح آبرسانی به ۲ مجتمع روستایی "لای سیاه " و " کوهستان بهارستان" در شهرستان نایین خبر داد و گفت: این عملیات اواخر فروردین امسال به همت قرارگاه بسیج سازندگی آغاز شد.

اکبری ارتقاء کمی و کیفی آبرسانی به ۴۵۰ روستا در سطح استان اصفهان را از اهداف طرح محرومیت زدایی در منطقه دانست و گفت: این طرح نیز در صورت تامین چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به اجرا در می‌آید.

از مجموع هزار و ۳۰۲ روستای استان اصفهان، ۹۴۹ روستا تحت پوشش خدمات این شرکت قرار دارد.

به گفته او به دلیل خشکسالی‌های مستمر و کاهش آبدهی منابع محلی، آب مورد نیاز ۳۰۵ روستا در طول سال به صورت سیار تامین شود که تعداد آن‌ها در ماه‌های گرم سال به ۳۵۶ روستا می‌رسد.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان می‌گوید آبرسانی سیار سال گذشته در پی افزایش دمای هوا با ۴۰ دستگاه تانکر سیار به مناطقی که با کاهش فشار و یا قطع آب مواجه شده بودند، صورت گرفت.

شبکه آبرسانی اصفهان بزرگ شامل ۵۷ شهر و ۳۸۰ روستا با کمبود آب به میزان ۳.۲ تا ۴.۳ هزار لیتر در ثانیه مواجه است که امید می‌رود با اتمام و تحویل سامانه دوم آبرسانی به اصفهان توسط شرکت آب منطقه ای، بخشی از این مشکل برطرف شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.