نشریه IJCBNM دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پایگاه MEDLINE نمایه شد

نشریه علمی پژوهشی International Journal of Community-Based Nursing and Midwifery با نام اختصاری IJCBNM و متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در پایگاه MEDLINE، به عنوان یکی از بزرگترین و معتبرترین پایگاه‌های اطلاعاتی پزشکی جهان، نمایه (Index) شد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، گفت: IJCBNM سومین نشریه از مجموعه نشریات علمی پژوهشی این دانشگاه و سیزدهمین نشریه از مجموعه نشریات علوم پزشکی کشور است که در پایگاه MEDLINE نمایه شد.

دکتر مهتاب معمارپور با تبریک این دستاورد علمی و سپاس از مدیر مسوول، سردبیر و اعضای هیات تحریریه نشریه یاد شده گفت: این موفقیت پیرو پیگیری ‏ها، ارزیابی ‏های فنی و ارسال درخواست به پایگاه MEDLINE، از سوی دفتر گروه نشریات و کتب و با همکاری دست اندرکاران نشریه IJCBNM به دست آمده است.

دکتر معمارپور گفت: این نشریه از سال ۲۰۱۴ میلادی در پایگاه اطلاعاتی PubMed Central نمایه شده و در حال حاضر بیش از ۳۰۰ مقاله آن با استفاده از موتور جستجوی PubMed قابل مشاهده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: به استناد اطلاعات ارائه شده از سوی این پایگاه اطلاعاتی، مقالات این نشریه از ابتدای سال ۲۰۲۲ میلادی (شماره ژانویه ۲۰۲۲) در پایگاه MEDLINE نیز قابل مشاهده است.

دکتر معمارپور گفت: این نشریه که همه زمینه‌های علوم پرستاری و مامایی را پوشش می‌دهد، به صورت فصلنامه و به زبان انگلیسی منتشر می‌شود و دسترسی رایگان به مقالات آن در وبگاه نشریه به نشانی اینترنتی https://ijcbnm.sums.ac.ir/ فراهم است.

برچسب ها: نشریه ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار