اداره کل استاندارد استان همدان، از آغاز فرآیند انتخاب واحد‌های نمونه در این استان خبر داد.

محمد مددی گفت: واحد‌های تولیدی تا پایان خرداد، مستندات خود را برای ارزیابی و معرف واحد‌های برتر استاندارد ارائه دهند.

او گفت: ۳۲۰ واحد تولیدی دارای پروانه استاندارد در استان همدان فعال است که می‌توانند از یکم خرداد در این طرح سراسری شرکت کنند.

انتخاب واحد‌های نمونه استاندارد، فراخوان کشوری است و واحد‌ها و مراکز خدماتی می‌توانند برای سال ۱۴۰۱ در دو سطح ملی و استانی، نامزد این طرح شوند.

مدیرکل استاندارد استان همدان، ارزیابی استمرار پروانه استاندارد، گواهینامه‌های ایزو، شرکت در فعالیت‌های آموزشی، بهره مندی از مدیر کنترل کیفی و رعایت معیار مصرف انرژی را از عوامل ارزیابی واحد‌های تولیدی برشمرد.

مددی گفت: نداشتن امتیاز منفی، مشارکت در تدوین و تجدید نظر استاندارد‌های ملی، آموزش مدیران کنترل کیفی، تعداد پروانه، فعالیت مدیر کنترل کیفی در طرح‌های پژوهشی، ارائه مقالات‌های ISI از دیگر شاخص‌های امتیاز آور در فرایند انتخاب واحد‌های برتر است.

متقاضیان می‌توانند برای شرکت در این طرح به سامانه یکپارچه نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران مراجعه و مستندات خود را بارگزاری کنند تا مورد ارزیابی قرار گیرند. کارشناسان اجرای طرح انتخاب برترین‌های استاندارد را در ترغیب تولید کنندگان به استاندارد سازی فرآورده ها، کیفیت بخشی تولیدات و تثبیت اشتغال بسیار موثر میدانند.

هم اکنون ۵۸۰ واحد زیرپوشش اداره کل استاندارد استان همدان هستند و کارشناسان بر روند تولید وخدمات رسانی این واحد‌ها نظارت دارد. پارسال در همدان ۲ واحد، نمونه استانی و یک واحد، نمونه کشوری شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.