سرپرست معاونت توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: در سطح استان اصفهان به ۱۱ هزار مددجو به صورت روزانه یا شبانه خدمات توانبخشی ارائه می‌شود.

سید کمال صدیقی گفت: حدود ۱۹۲ مرکز روزانه و شبانه روزی توانبخشی در استان اصفهان وجود دارد که از این تعداد مراکز، نزدیک به ۶۵ مرکز شبانه روزی و ۱۲۷ مرکز روزانه در سطح استان هستند که به ۱۱ هزار مددجو خدمات توانبخشی ارائه می‌شود.

به گفته او  ۷۰۰ مددجو در اردستان در سه مرکز توانبخشی هستند که یک مرکز روزانه و دو مرکز دیگر از جمله مرکز سالمندان و مرکز معلولان ذهنی «کچومثقال» به شبانه روزی خدمات رسانی می‌کنند.

سرپرست معاونت توانبخشی بهزیستی استان اصفهان می گوید: بیش از ۹۰ هزار نفر معلول تحت پوشش بخش توانبخشی بهزیستی استان اصفهان هستند که این معلولان در قالب گروه‌های مختلفی جسمی-حرکتی، ذهنی، افراد نابینا، ناشنوا و ... قرار می‌گیرند.

صدیقی در خصوص مرکز سالمندان کوثر اردستان، تصریح کرد: این مؤسسه با پنج هزار متر زیربنا شرایط بسیار خوبی را برای ارائه خدمات شبانه روزی به سالمندان این شهرستان دارد که در حال آماده سازی و مهیا کردن شرایط است.

وی ادامه داد: لازم است این مراکز با همت و مشارکت خریان محترم فضا‌های خود را تکمیل کنند تا شرایط برای اخذ پروانه فراهم شود و همچنین ما نیز بتوانیم مددجویان واجد شرایط را به این شهرستان معرفی کنیم.

صدیقی با اشاره به فضای بزرگ مرکز سالمندان کوثر اردستان، تاکید کرد: در آینده ما با یک تراکم سالمندی در کشور مواجه می‌شویم و باید از هم‌اکنون به فکر سالمندان باشیم که با مشکل مواجه نشوند؛ فضا‌هایی که ایجاد شده از نظر کیفی مناسب است و می‌تواند برای ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر خدمات‌رسانی‌های لازم را ارائه کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.