آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی که از روز چهارشنبه همزمان با سراسر کشور در ۱۹ حوزه ۹ شهرستان خراسان رضوی آغاز شده بود، ظهر روز جمعه پایان یافت.

مرتضی ایمن شهیدی گفت: در طول روز‌های چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ۴۵ هزار و ۶۹۳ داوطلب با حضور در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی این استان با یکدیگر به رقابت پرداختند.

مسئول حفاظت آزمون‌های سازمان سنجش در خراسان رضوی گفت: این آزمون در شهرستان‌های تربت جام، تربت حیدریه، خواف، سبزوار، قوچان، کاشمر، گناباد، نیشابور و مشهد برگزار شد، در روز چهارشنبه ۲ هزار و ۳۳ زن و ۲ هزار و ۲۹۲ مرد در ۹ حوزه آزمونی سراسر استان به رقابت پرداختند که برای ۱۹ معلول نیز با توجه به شرایط اختصاصی آن‌ها محل مناسبی برای امتحان در نظر گرفته شد.

او گفت: در روز پنجشنبه ۲۳ هزار و ۹۹۳ نفر به رقابت پرداختند، از این تعداد ۱۴ هزار و ۳۹۳ نفر زن و ۹ هزار و ۶۰۰ نفر مرد بودند، در روز جمعه نیز ۱۷ هزار و ۳۷۵ نفر در این آزمون شرکت کردند که ۸ هزار و ۷۳۶ نفر آن‌ها زن و ۸ هزار و ۶۳۹ نفر مرد بودند.

ایمن شهیدی گفت: بیشترین حضور داوطلبان طی این سه روز در مشهد با مجموع سه هزار و ۴۰۵ نفر است که هزار و ۶۴۱ نفر آن‌ها را زنان و هزار و ۷۶۴ نفر آن‌ها را مردان تشکیل می‌دادند، پروتکل‌های حفاظتی، بهداشتی و اجرایی در این آزمون‌ها رعایت شد و با توجه به اینکه ممکن بود تعدادی از داوطلبان به لوازم بهداشتی نیاز پیدا کنند در طول برگزاری آزمون ماسک و ژل ضدعفونی در اختیار آنان قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.