در حالی قیمت گوشت قرمز و برنج در بازار افزایش یافته که به گفته مسئولین، این افزایش قیمت غیرقانونی بوده و به منظور سوء استفاده از بازار انجام شده است.

با اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها، قیمت ۴ قلم از کالا‌های اساسی افزایش یافت.

طبق گفته وزیر کشور هیچ کالایی غیر از کالا‌های اعلام نشده نمی‌توانند افزایش قیمت پیدا کنند و بهانه‌ای برای گران کردن اجناس پذیرفته نیست.

اما در بازار بیرجند، گوشت قرمز و برنج افزایش قیمت داشته و فروشندگان دلایل مختلفی را برای گران شدن این اقلام مطرح می‌کنند.

افزایش کرایه، عامل گرانی برنج

عزیزی یکی از شهروندان بیرجندی گفت: کیسه برنج پاکستانی ۲۸۰ هزار تومان بوده است که الان تا ۳۷۰ هزار تومان هم به فروش می‌رسد.

یکی از فروشندگان برنج نیز گفت: گفته می‌شود به دلیل افزایش کرایه خودرو‌های حامل برنج از چابهار، قیمت برنج نیز افزایش پیدا کرده است و این یعنی تأثیر کرایه‌ها بر قیمت اقلام اساسی.


بیشتر بخوانید


موسوی یکی از شهروندان حاضر در قصابی نیز گفت: با قیمت جدید گوشت اقشار متوسط نمی‌توانند گوشت تهیه کنند؛ قصابان هم افزایش قیمت‌ها را عادی می‌دانند و می‌گویند با اجازه اتحادیه این کار را انجام داده ایم.

یکی از قصابان گفت: به اتحادیه اعلام کرده ایم که با قیمت قبل نمی‌توانیم کشتار انجام دهیم و اتحادیه همراهی کرد تا بتوانیم افزایش قیمت داشته باشیم.

گرانی ها سوء استفاده از بازار است

جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: گران شدن برنج یک سوء استفاده از بازار است و ارتباطی با طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها ندارد.

او گفت: اگر کسی بخواهد از بازار سوء استفاده کند و قیمت‌ها را بدون دلیل و بدون مجوز قانونی بالا ببرد، با او برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

جعفری گفت: تناسب عرضه و تقاضا در بازار گوشت قرمز بسیار تعیین کننده است و اگر رفتار‌های هیجانی مردم در خرید کنترل شود، قیمت‌ها نیز کنترل می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: نظارت‌های شدیدی در بازار وجود دارد و با افزایش جرایم و تشدید نظارت‌ها می‌توان بازار را کنترل کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله
۱۲:۲۲ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
حیف نون برای این مسئولین
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله
۱۲:۲۲ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
حیف نون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
افزایش قیمت‌ها غیر قانونی. مسئولین هم که فقط حرف میزنن اما نظارتی نیست بعد چند وقت میان میگن این افزایش قیمت قانونه پس ملت باید چیکار کن
آخرین اخبار