مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با صدور هشدار سطح نارنجی از ابتدای هفته‌ی آینده باد‌های ۱۲۰ روزه در شمال سیستان و بلوچستان شدت می‌گیرد.

روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان ؛ حیدری گفت: از اواخر وقت روز شنبه تا صبح دوشنبه وزش باد شدید تا خیلی شدید سبب ایجاد توفان گردوخاک در زابل، زهک، نیمروز، هامون و هیرمند خواهد شد.

او گفت: طوفان در این مناطق سبب کاهش دید و کیفیت هوا می‌شود و  در ابتدای هفته، دمای هوا دراین مناطق ۴ تا ۶ درجه خنک‌تر خواهد شد.

او  با اشاره به احتمال خسارت این طوفان به محصولات کشاورزی، گلخانه‌ها و احتمال لغو پرواز‌ها در این منطقه ادامه داد: در برخی ساعات افزایش غبار در نوار شرقی و غرب استان نیز پیش بینی می‌شود.

 مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان  گفت : وزش باد شدید و گردوخاک در نوار شرقی و غرب استان در برخی ساعات به ویژه در دلگان، فنوج، شمال ایرانشهر، شرق میرجاوه، گلشن، سراوان، خاش و میرجاوه و شورگز احتمال اختلال در تردد جاده‌ای و ریلی را نیز به همراه خواهد داشت.

حیدری توصیه کرد از قرار گرفتن در فضای باز و تردد غیر ضروری در جاده‌های شمال استان و جاده‌های منتهی به استان‌های خراسان جنوبی و کرمان تا حد امکان اجتناب گردد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۳:۳۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
تمام سال باد و طوفانه // میگن بادهای 120 روزه