مدیرکل پشتیبانی و حمایت از پارک‌های علم و فناوری وزارت علوم از تقویت نقش معاونت فناوری وزارت علوم در کارگروه‌های اقتصادی وزارت امور خارجه خبر داد. 

امید رضایی‌فر در حاشیه نشست روسای پارک‌های علم و فناوری در شیراز گفت: در این نشست تقویت نقش پارک‌های علم و فناوری، معاونت فناوری و نوآوری و هسته‌های فناور در مجموعه کارگروه‌های اقتصادی وزارت امورخارجه مورد تاکید قرار گرفت.

او گفت: پیش از این در کارگروه‌های اقتصادی وزارت امور خارجه مجموعه وزارت صمت و معاونت علمی ریاست جمهوری حضور داشتند ولی حضور معاونت فناوری و پارک‌ها کم‌رنگ بود‌.

رضایی‌فر گفت: کارگروه‌های اقتصادی وزارت امور خارجه در واقع تعیین‌کننده مصادیق حمایت‌های صادراتی و پشتیبانی‌ دفاتر خدمات اقتصادی وزارت امور خارجه هستند و این حمایت‌ها علاوه بر شرکت‌های دانش‌بنیان شامل واحدهای فناور صادرات محور نیز می‌شود. 

رضایی‌فر گفت: معاونت فناوری به عنوان نماینده در کارگروه‌های اقتصادی وزارت امور خارجه حضور دارد، تسهیل فرایند صادرات خدمات و محصولات واحدهای فناور که حتی دانش‌بنیان نشدند پتانسیل ۳ برابری را برای صادرات فراهم می‌کند. 

مدیرکل پشتیبانی و حمایت از پارک‌های علم و فناوری وزارت علوم گفت: البته بحث‌های مختلف الزامات صادراتی برای محصولات دانش‌بنیان در جای خودش باقی است ولی این فرایند می‌تواند به ظرفیت شرکت‌ها در درآمدزایی و کسب درآمد صادراتی کمک کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار