وزیر بهداشت گفت: قرارگاه جوانی جمعیت در این وزارت خانه راه اندازی شده است.

دکتر بهرام عین‌اللهی در اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: رشد جمعیت در کشور منفی شده است و برای توقف این روند قرارگاه جوانی جمعیت در وزارت بهداشت راه اندازی شد.

او افزود: این قرارگاه شامل بخش‌های درمان نازایی، بهداشت، تبلیغات فرزندآوری و مباحث فرهنگی و پژوهشی شکل گرفته مصوبات آن دیروز به رییس جمهور ارائه شده است.
جمعیت کل کشور اکنون ۸۴ میلیون و ۹۷۳ هزار نفر است که بر اساس امار در حال حاضر ۱۰ درصد جمعیت سالمند هستند، اما تا سه دهه آینده، ۳۰ درصد جمعیت در بازه سالمندی بالای ۶۰ سال قرار خواهند گرفت و این بحران جمعیت، آینده کشور را تهدید می‌کند،

بالاترین نرخ جمعیت ایران در سال ۱۳۶۵ حدود ۳.۶ درصد بود که این نرخ سال‌های اخیر همواره روند کاهشی داشت تا اینکه به عدد هفت دهم درصد رسیده است.

وزیر بهداشت گفت: سه میلیون و ۵۰۰ هزار نازا در کشور وجود دارد و برای درمان نازایی به همه روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور درباره ایجاد مراکز درمان نازایی در دانشگاه‌ها ابلاغ شد تا موانع و مشکلات این گروه از افراد رفع شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
غفاریان
۱۳:۴۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
تمامی شرکت ها اعم از خصوصی و دولتی رو مجاب کنید جهت استقرار یک اتاق (با متراژ های متفاوت مناسب با تقاضا) برای نگهداری از کودکان( 1 تا 6 سال) زنان شاغل در همان شرکت
نمی گیم از جیب شرکت، حتی راضی هستیم خودمون هم هزینه اش رو منتهی با سوبسید اختصاصی از جانب شرکت پرداخت کنیم
چون با این وضعیت اقتصادی حداقل فکر کنم 90 درصد خانواده ها هم زن شاغله هم مرد
آخرین اخبار