معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت از لزوم جذب نخبگان پزشکی برای جلوگیری از فرار مغز‌ها خبر داد.

دکتر پناهی در سفر یکروزه به دانشگاه علوم پزشکی بابل، گفت: باید به نیروی انسانی بها داد و نخبگان رشته‌های مختلف پزشکی را جذب کرد تا فرار مغز‌ها اتفاق نیفتد.

او می‌گوید: یکی از مأموریت‌های جدی وزارت بهداشت تولید دانش، ایجاد قدرت در حوزه دانش و مراکز تحقیقاتی بوده و برنامه‌های تحول به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ارسال‌شده که مراکز تحقیقاتی باید جهت‌دار شود.

به گفته پناهی این مراکز تحقیقاتی باید پاسخگو و در زمینه‌ی حل مسئله در راستای نیاز مردم فعالیت کنند.

او می‌گوید: ۸۰۰ مرکز تحقیقات، ۲۵ شبکه تحقیقات، ۲۰۰ مرکز تحقیقات در حوزه بهداشت و ۳۰۰ مرکز تحقیقات در حوزه سلامت مشغول فعالیت می‌باشند.

به گفته پناهی دانشگاه نسل چهارم در حیطه اجتماعی و مردم، نیاز‌های جامعه را بررسی کرده و متناسب با نیاز جامعه دنبال حل مسئله خواهد بود و مردم در حال حاضر در حوزه سلامت به ما نیاز دارند.

او می‌گوید: شعار سال، تأکید بر توسعه شرکت دانش‌بنیان است و تمامی مشکلات حوزه شعار سال در کارگروه‌های معاونین پژوهشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مورد بررسی قرار گرفته و برای هر یک از این مشکلات راهکار‌هایی مصوب شده که در نشست روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در خزر آباد مورد تصویب قرار خواهیم داد.

به گفته معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت برای یافتن راهکار‌هایی برای افزایش اثرگذاری طرح‌های تحقیقاتی، کارگروهی ایجاد کردیم تا تحقیقات را به سمت حل مشکلات جامعه هدایت کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.