معاون حقوقی وزارت علوم گفت: شعب ویژه مبارزه با جعل مدرک در قوه‌قضاییه در حال پیگیری است.

مرتضی فرخی گفت: آگهی‌های فروش پایان نامه از کف خیابان‌ها و دیوار نوشته‌ها به سایت‌های آگهی، کانال‌های تلگرامی و اینستاگرام کشیده شده است.

 او می گوید: از سال ۱۳۹۷ حسب مدارک و مستندات واصله، شکایاتی علیه سایت‌ها، کانال‌ها و گروه‌ها در فضای مجازی و اشخاص و مؤسسات فعال در زمینه تهیه آثار علمی متقلبانه در دادسرای عمومی و انقلاب تهران اقامه و پیگیری شد.

فرخی ادامه داد: با توجه به اهمیت مقابله با جرم جعل مدارک دانشگاهی، اختصاص شعب ویژه از رئیس محترم قوه قضائیه در دستور کار است.تاکنون نسبت به ۴۰ شخص حقوقی، ۴۶ شخص حقیقی، ۵۷ سایت و کانال‌های تلگرامی فعال غیرمجاز و تعداد ۱۳۸ رشته خط تلفن ثابت یا سیار اقامه شکایت شده است.

او گفت: شکایات مطروحه شامل موضوعاتی از جمله تبلیغ فعالیت علمی غیرمجاز از طریق ارسال پیامک یا تبلیغ در فضای مجازی، تهیه یا فروش پایان‌نامه، مقاله و مدارک دانشگاهی یا جعل مدارک تحصیلی است که شامل ۱۵۰۰ مقاله، ۵۰۰۰ پایان‌نامه و رساله و تعداد زیادی مدارک تحصیلی جعلی دانشگاهی است.

معاون حقوقی وزارت علوم افزود: بیش از ۹۰ درصد قرارداد‌های تنظیمی مؤسسات با دانشجویان و مدارک جعلی دانشگاهی مکشوفه، مربوط به دانشگاه‌های غیردولتی و سهم بسیار کمی از این تخلفات (کمتر از ۱۰ درصد) به دانشگاه‌های دولتی اختصاص دارد.بیشتر مدارک دانشگاهی مجعول مربوط به دانشگاه‌هایی است که زیرمجموعه وزارت علوم نیستند.

برچسب ها: وزارت علوم ، جعل مدرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
پایان نامه مرا کپی کرده و دفاع کرده و نمره عالی گرفته بود به معاونت پژوهشی و حراست واحد تهران مرکزی مراجعه کردم گفتند برو شکایت قضایی کن ما کاری نمی کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
درباره جعل پایان نامه ها چکار کرده اید ؟ در سالهای 1391 تا 1396 در دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی باندی متشکل از رییس معزول و تعدادی کارمند صدها پایان نامه کپی شده فروخته و دفاع شده است . در این سالها در این دانشکده یک پایان نامه تا 13 بار توسط 13 دانشجوی ارشد دفاع شده است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
این دانشگاه آزاد چه خبره ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
خبری نیست امن و امانه . این تخلفات در دانشگاه آزاد چیز مهمی نیست
آخرین اخبار