سرپرست شرکت پتروشیمی اروند از طرح توسعه بزرگترین تولید کننده PVC خاورمیانه خبر داد.

افشین کیانی گفت: برای توسعه پتروشیمی اروند دو طرح عمده را در دستور کار داریم که مطالعات اولیه آن به سرانجام رسیده است و این طرح‌ها واحد VCM، واحد اکسید و یک واحد PVC سیصد هزار تنی را شامل می‌شود که با اجرایی کردن آن، ظرفیت تولید PVC شرکت به دو برابر ظرفیت فعلی خواهد رسید و سالانه ۶۴۰ هزارتن پی‌وی‌سی وارد بازار خواهیم کرد.

او می گوید: با اجرایی شدن این طرح‌ها ظرف دوسال، علاوه بر رفع نیاز صنایع داخل، خوراک مورد نیاز توسعه صنایع پایین دستی نیز فراهم خواهد شد و مازاد آن به منظور ارز آوری و تعهدات ارزی به بانک مرکزی وارد کشور خواهد شد.

سرپرست پتروشیمی اروند گفت: با توجه به نیاز بازار داخل، تصمیم گرفته شد تا زمان پایداری بازار داخل و عرضه و تقاضا، محصولات خود را در اختیار شرکت‌های پائین دست داخلی قرار دهیم و مازاد آن را با هدف ارز آوری برای کشور و تعهد به بانک مرکزی، از طریق رینگ بین‌الملل به بازار خارج صادر کنیم.

شرکت پتروشیمی اروند بزرگترین زنجیره کلر دنیا و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان زنجیره PVC خاورمیانه، بالاترین ظرفیت تولید کاستیک در کشور را دارد و تنها تولید کننده EPVC، گرید‌های خاص SPVC و Medical Grades در کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.