با تشکیل قرارگاه جمعیتی استان مرکزی اولین جلسه این قرارگاه برگزار شد.

با توجه پیری جمعیت استان مرکزی و حرکت کشور رو به پیری جمعیت، در هفته ملی جمعیت قرارگاه جمعیتی استان مرکزی ذیل ستاد ملی جمعیت آغاز به کار کرد و اولین جلسه این قرارگاه در استانداری مرکزی برگزار شد.

پروین مفتح زاده، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی در حاشیه این جلسه مطالبی را به شرح زیر عنوان کرد.

جلسه قرارگاه جمعیتی که ذیل ستاد ملی جمعیت در سطح دولت هست در استانداری تشکیل شد و باید این جلسه حداقل ماهی یک‌بار تشکیل شود.

قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به همه دستگاه‌های اجرایی در سطح کشور ابلاغ شده است.

با توجه به بحران پیش روی کشور در بحث جمعیت لازم هست که همه دستگاه‌های متولی و مرتبط برای رفع علائم بحران تمام تمهیدات لازم را در نظر بگیرند تا اقدامات لازم انجام شود.

برای این اقدامات نیاز به هم‌افزایی و هماهنگی تمام دستگاه‌ها با یکدیگر است و این قرارگاه به‌دنبال ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی در جهت تحقق این قانون مهم در استان مرکزی است.

فرزاد مخلص الائمه، استاندار مرکزی هم مطالبی به شرح زیر بیان کرد.

بعد از ۱۰ سال جنگ نابرابر مافیای حوزه مقابله با جمعیت و علاقمندان به اصلاح این وضعیت در کشور قانونی تصویب شد و سال‌ها زمان می‌برد تا برنامه عملیاتی و مشوق‌ها به نتیجه برسد.

در راستای افزایش جمعیت با کیفیت چند کار باید انجام دهیم از جمله کاهش سن ازدواج، تسهیل در امر ازدواج و کاهش فاصله فرزند آوری است.

جهاد دانشگاهی استان مرکزی اقدامات خوبی در زمینه درمان ناباروری انجام داده و به صورت تخصصی در کشور فعالیت دارد.

باید جلساتی در خصوص مسئله ناباروری با حضور مسئولین دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی تشکیل شود که با تبادل نظر به جمع بندی در این زمینه برسیم و دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم را داشته باشند.

دستگاه‌های مسئول برای بازنگری سند طلاق مشارکت داشته باشند و از هیچ تلاشی دریغ نکنند، زیرا طلاق آسیب‌های اجتماعی زیادی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
کاش به جای این که بشینن پشت میز و گزارش های مدیران جهاد دانشگاهی و غیره رو بخونن و به به و چه چه بگن یه سر به مرکز رویان میزدن و با زوج های ناباروری که اونجا ساعت ها و روزها باید بشینن و استرس ها و هزینه های بالای درمانی و دارویی رو تحمل کنن تا یه بچه بیاد تو زندگیشون رو گوش میدادن و اونجا چاره اندیشی می کردن نه توی اتاق استانداری!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
داروهای ناباروری و درمان آی وی اف رو تحت پوشش بیمه سلامت قرار بدین . پارسال عمل آی وی اف و انتقال 7 میلیون بود و تحت پوشش نبود امسال عملش شده تقریبا یازده میلیون تومن که نصفش رو بیمه ها قبول میکنن باز هم میشه همون قیمت پارسال !!! چه کمکی الان به زوج ها کردین ؟ تمام داروها و سونوگرافی ها و آزمایش ها هم بیمه سلامت قبول نمی کنن و باید آزاد پرداخت کنی . چه حمایتی از زوج های نابارور شده ؟