معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه وبویراحمد گفت: با اجرای طرح‌های بوم گردی در مناطق روستایی اشتغالزایی ایجاد می‌شود.

حسین زاده گفت: با اجرای طرح های بوم گردی زمینه اشتغال ۲۶ تن به صورت مستقیم و ۱۵۰ تن به صورت غیر مستقیم فراهم شده است.
 
او با بیان اینکه از سرمایه گذار اجرای طرح های بوم گردی حمایت می شود می گوید: به سرمایه گذاران طرح های بوم گردی تسهیلات کم بهره نیز پرداخت می شود.

به گفته معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، روستای کریک از جمله مناطقی است که طرح بوم گردی در آن اجرا و مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است.
 
روستای کریک از توابع بخش مرکزی دنا، در ۱۵ کیلومتری جنوب غربی سی سخت و ۲۰ کیلومتری شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد قرار گرفته است.

حسین زاده گفت: این روستا به علت قرار گرفتن در دامنه ارتفاعات کوه دنا دارای ساختمان هایی با بافتی پلکانی است به همین علت آن را به روستای ماسوله در شمال کشور تشبیه می کنند.
 
او گفت: روستای کریک از قدیمی‌ترین روستا‌های شهرستان دنا به شمار می‌رود و یک جا نشینی در این منطقه، به دوران قبل از مهاجرت آریایی‌ها به فلات ایران مربوط است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: روستای "کریک"، به دلیل برخورداری از جاذبه‌های گردشگری، یکی از قطب‌های جذب توریست در کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌رود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.