استاندار اصفهان گفت: پرداختن به مقوله فرهنگ و پرورش کشور را از محرومیت نجات می دهد.

سید رضا مرتضوی امروز در گردهمایی رؤسای مجامع خیرین مدرسه ساز کشور که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: در تاریخ مدرسه سازی ایران زمانی که این مجمع شکل گرفت رشد قابل توجهی در مدرسه سازی اتفاق افتاد که نشان می‌دهد مجمع خیران مدرسه ساز یک ظرفیت مثال زدنی و ستودنی است.

اگر راه برای خیران باز شود و پیشگامان این عرصه، مسیر را به نحوی برای سایر خیران معرفی کنند این میدان بسیار متفاوت و مؤثر عمل خواهند کرد.

او می‌گوید تعلیم و تربیت در صدر اسلام در مساجد بود و اکنون مدرسه سازی همان ساختن مسجد است، زندگی و تعلیم کودکان این سرزمین در گرو این بستر است. اگر کسی برای فرهنگ این کشور نگران است و می‌خواهد نوجوان امروز و جوان آینده کشور در دام دجالان گرفتار نشود باید در بخش مدرسه سازی سرمایه‌گذاری کرد.

اگر امروز در باب محرومیت زدایی صحبت می‌کنیم و زیرساخت‌هایی، چون راه و جاده مدرسه به مناطق محروم می‌بریم، این محرومیت زدایی کامل نیست، زیرا این ظاهر ماجراست، اما بسیاری از مناطق مردم محروم می‌مانند و آنچه که ما را از محرومیت نجات می‌دهد پرداختن به مقوله فرهنگ و پرورش انسانهاست و تا مدرسه نباشد محرومیت زدایی به سرانجام نمی‌رسد.

به گفته مرتضوی اگر درباره اشتغال و کارآفرینی صحبت می‌کنیم و برای توانمندسازی فرزندان خود تلاش می‌کنیم این مهم از مدرسه می‌گذرد.

استاندار اصفهان گفت: در مجمع خیران، صنایع و فعالان اقتصادی و مدنی استان اصفهان ظرفیتی را فراهم کردند و گام‌هایی در این زمینه برداشته شده، اما این به معنای محرومیت زدایی نیست.

به گفته او برخی از خیران مدرسه ساز گله‌مندی‌هایی دارند در حالی که این مسیر رشد و توسعه ورود خیران به عرصه مدرسه سازی یک راهبردی اساسی دارد که از رفتار رسول (ص) است که ایشان بزرگ هر قوم را تکریم می‌کرد؛ از این رو باید این عزیزان که به این عرصه می‌آیند تکریم شوند و بخشی از آن عمل به عهد ما دولتی‌هاست.

استاندار اصفهان گفت: در استان اصفهان که یکصد واحد آموزشی به دلیل فرونشست زمین تخلیه شده، ۳۳۰ واحد آموزشی دارد که خیران سهم خود را انجام داده‌اند و اکنون طرف آن دولت است.

بر پایه آمار ۴۰ هزار خیر مدرسه ساز در کشور وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.