رئیس پلیس راه شمال استان کرمان گفت: در همایش یک روزه کودکان را نجات دهیم به بیش از ۱۲ هزار همیار پلیس در کرمان آموزش‌های عملی ترافیک ارائه شد.

سرهنگ علی رضایی گفت: از آنجایی که ۱۸ درصد از قربانیان تلفات سوانح رانندگی را افراد زیر ۱۸ سال تشکیل می‌دهند، پلیس راه پویش «۱۸ – ۱۸» را به منظور حفظ جان و تامین ایمنی و سلامت این گروه سنی راه اندازی و به صورت مستمر آن را توسعه می‌دهد و این از مهم‌ترین برنامه‌های عملیاتی و فرهنگی مستمر پلیس راه است.

او می‌گوید: یکی از برنامه‌های توسعه پویش « ۱۸- ۱۸»، راه اندازی پویش «کودکان را نجات دهیم» است که در این پویش، علاوه بر جلب مشارکت مربیان، والدین و دانش آموزان، طرح آموزش حضوری محصلان در دستور کار کارشناسان پلیس راه است.

به گفته رئیس پلیس راه شمال استان کرمان مرحله اول این طرح مهم با استقبال، هماهنگی و همکاری بسیار خوب آموزش و پرورش، قبل از پایان سال تحصیلی و قبل از شروع امتحانات دانش آموزان با حضور کارشناسان پلیس راه در مدارس برای آگاهی بخشی و دانش افزایی آنان و نیز توسعه طرح همیاران پلیس و جلب همراهی و مشارکت آنان برای پیشگیری از تخلفات رانندگی و حفظ جان کودکان قبل از شروع سفر‌های تابستانه به مرحله اجرا در آمد.

او گفت: در این همایش، دانش آموزان، آموزش‌های مرتبط با حوزه ترافیک را دریافت کردند و هر کدام به عنوان نماینده فرهنگی در خانواده از وقوع تخلفات رانندگی پیشگیری خواهند کرد.

سرهنگ رضایی می‌گوید: در مرحله اول اجرای طرح «کودکان را نجات دهیم» که دیروز در بیش از ۴۸ مدرسه برگزار شد، کارشناسان پلیس راه شمال استان به صورت همزمان در مقاطع مختلف تحصیلی، به صورت عملی نیازمندی‌های ترافیکی و آموزش‌های لازم را به ۱۲ هزار و ۶۰۰ همیار پلیس آموزش دادند.

 او بر نیاز توسعه پویش « ۱۸ - ۱۸» برای حفظ جان کودکان از سوانح رانندگی با مشارکت تمامی دستگاه‌های مسئول در حوزه ترافیک تاکید کرد و گفت: امیدواریم با اجرای این همایش و ارتقای سطح آگاهی دانش آموزان و نظارت آنان بر رفتار ترافیکی والدین در سفر‌های تابستانی، شاهد کاهش سوانح رانندگی باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.