یک واحد نانوایی غیر مجاز در منزل شخصی شناسایی شد. این نانوایی نان را با آرد یارانه ای پخت می کرد و با قیمت بالا می فروخت.

رئیس اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی مشهد گفت: برابر اطلاعات مردمی به پلیس کلانتری مستقر در خیابان برونسی، آن‌ها با همکاران ما تماس حاصل کردند که در منزلی نان پخت می‌شود و احتمال وجود آرد یارانه‌ای یا نیمه یارانه‌ای می‌رود.

علی اکبر نصری گفت: طی مراجعه به نشانی که در محدوده خیابان صابر بود، با حکم معاون دادستان به منزل ورود کردیم. در آن جا یک تنور به همراه ۱۲۱ کیسه آرد یارانه‌ای نوع یک مشاهده شد که این آرد در بازار طبق محاسبه غله با واحد‌های صنفی حدود ۳۸ هزار تومان است، اما متأسفانه این آرد از طریق نانوایی‌های دارای سهمیه یارانه، هر کیسه با قیمت ۳۰۰ هزار تومان فروخته‌شده بود.

او گفت:برابر دستور معاون اجرایی تعزیرات، کالا‌ها توقیف و از محل بارگیری شد و به یک نانوایی در منطقه صیاد شیرازی انتقال پیدا کرد. برابر دستور معاون دادستان همان شب خریدار و فروشنده برای بازجویی به کلانتری دلالت داده شدند. پس از بررسی نیز پرونده تخلف آن‌ها به‌عنوان اخلال در عرضه و خدمات نان دولتی به دادگستری ارجاع می‌شود.

رئیس اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی مشهد گفت: نان تولیدی در آن مکان ازنظر بهداشت تایید نشده بود. همچنین ۵ عدد نان با وزن ۱۴۰ گرم را با قرار دادن در پلاستیک به واحد‌های صنفی آن منطقه می‌فروخت. در نرخ نامه‌های یارانه‌ای قیمت هر نان ۵۰۰ تومان است که با تعداد ۵ نان و پلاستیک به‌منظور بسته‌بندی باید ۳ هزار تومان به فروش می‌رسید، اما مورد مذکور این نان‌ها را باقیمت ۶ هزار تومان به واحد‌های صنفی و واحد‌های صنفی باقیمت ۸ هزار تومان به مردم می‌فروختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.