رئیس‌ جمهور آمریکا در فرمانی ضمن لغو دستورات ترامپ، اعزام صدها کماندوی آمریکایی به سومالی را تایید کرد.

جو بایدن امروز (دوشنبه) فرمانی امضا کرد که به موجب آن صد‌ها نیروی عملیات ویژه آمریکایی بار دیگر به سومالی اعزام می‌شوند.

نشریه نیویورک تایمز در گزارشی به نقل از سه منبع مطلع اعلام کرد که بایدن علاوه‌ بر امضای این فرمان برای حضور نیرو‌های آمریکایی در سومالی، درخواست پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) برای آنچه نمایش اقتدار دائمی در هدف قرار دادن حدود ده‌ها سرکرده مظنون الشباب، گروه تروریستی سومالیایی وابسته به القاعده خوانده شده را هم تایید کرده است.

برخی می‌گویند اقدامات امروز بایدن در راستای درخواست اخیر «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکاست و یک مقام ارشد دولت به خبرگزاری رویترز گفت: «بایدن با درخواست وزیر دفاع برای برقراری مجدد حضور نظامی مستمر آمریکا در سومالی و با هدف امکان مبارزه مؤثرتر با الشباب موافقت کرده است».

رئیس جمهور آمریکا در حالی مجوز استقرار نیروهای آمریکایی به سومالی را صادر کرده که تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر برکناری تقریبا تمام نیروهایی را که در این کشور فعال بودند، لغو کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
7891
۱۱:۳۵ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
این فرمان صرفا برای انتخاب سربازان اجاره ای جهت استفاده از انها در جنگ نیابتی امریکا علیه روسیه است و سومالی و سودان از قدیم معروف به کرایه دادن سرباز به تمام نقاط عالم هستند. اسرای جدید را روسیه در تلویزیون نشان خواهد داد و این گفته من تایید خواهد شد. من تجربه این کار را بهتر از بایدن دارم.
آخرین اخبار