دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر همدان از پرداخت ۱۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی به بهبودیافتگان از اعتیاد خبر داد.

حمزه عبدکوند گفت: این  مقدار تسهیلات اشتغال زایی پارسال به ۳۸۴ نفر از بهبود یافتگان از اعتیاد  استان همدان در مشاغل خانگی، خدماتی و خود اشتغالی پرداخت شده که بیشترین این پرداختی‌ها در شهرستان اسدآباد بوده است.

همچنین آمار پرداخت تسهیلات سال گذشته به بهبودیافتگان از اعتیاد ۵۰ میلیون تومان با نرخ سود چهار درصد بوده است، که امسال نیز بهبودیافتگان از اعتیاد برای  گرفتن تسهیلات در حال معرفی و تشکیل پرونده  هستند.

وی گفت:  سقف تسهیلات اشتغال زایی به بهبودیافتگان از اعتیاد در سال جاری به دو برابر افزایش یافته و  میزان تسهیلات  از ۵۰ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان با نرخ سود چهار درصدرسیده است.

همچنین  در سال گذشته ۱۵۷۰ معتاد متجاهر در استان همدان شناسایی و جمع‌آوری شدند و یکی از اصلی‌ترین اولویت‌ها و راهبرد‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در سال جاری پیشگیری و کاهش مصرف مواد مخدر است .

در حال حاضر ۱۵۵ کلینیک ترک اعتیاد، ۴۸ مرکز ترک‌اعتیاد خصوصی مرکز ماده ۱۵ و دو مرکز تبصره ۱۶ دولتی در استان همدان،  فعال است و یک واحد کمپ ترک اعتیاد بانوان دراین استان فعالیت می کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.