مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان به مناسبت یکصدمین سالگرد تاسیس جمعیت هلال احمر گفت:از فردا هفته سلامت با شعار یک قرن خدمت بی منت آغاز می‌شود.

سنجر بیگی گفت: ۵۳۳ ماموریت امدادی از سوی ۶۴۸ تیم خدماتی سال گذشته انجام و ۵ هزار و ۱۸۵ نفر از خدمات بهره‌مند شدند.

او گفت : یک هزار و ۶۱۹ برنامه آموزشی و یک هزار و ۶۷۰ محتوای آموزشی هم پارسال ارائه شده و ۲۰۰ هزار و ۱۹۷ نفر از خدمات آموزشی هلال احمر بهره‌مند شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت:در حوزه امور جوانان یک هزار و ۱۷۷ برنامه بشر دوستانه انجام شده که بیشترخدمات به منظور مقابله با بیماری کرونا بوده و ۴۶ هزار و ۸۷۴ نفر روز در اجرای برنامه‌ها داوطلب بودند.

سنجر بیگی گفت:۳۰ هزار ۹۷۴ نفر ساعت کار خدمات داوطلبانه انجام و ۲۸ هزار و ۲۷۱ هزار خانواده بهره‌مند شدندوبیش از ۱۵۳ میلیون ریال ارزش خدمات داوطلبانه بوده که حدود به ۶ میلیارد تومان مستقیما کمک‌های درمانی و دارویی به نیازمندان شده است.

او گفت: در حوزه درمان و توانبخشی به بیش از ۲ هزار و ۷۱۰ توانیاب خدمات ارائه شده است و بیش از ۶۹ هزار و ۷۰۰ نفراز خدمات دارویی بهره مند شده اند و   ۶۰ هزار و ۴۰۰ دز واکسن در مراکز جمعیت هلال تزریق شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان در ادامه گفت: ۱۷۹ خانه هلال فعال بودند که ۸ هزار و ۲۲۶ هزار نفر عضو بودند و ۳۹۲ آموزش نیز در ابن مراکز ارائه شده است.

سنجر بیگی گفت: تقارن صدسالگی جمعیت هلال احمر و دومین کنگره ۸ هزار شهید سرافراز استان را به فال نیک گرفتیم و قرار است ۸ هزار خدمت ارائه شود.

به گفته او  آموزش‌های توانمندسازی و مهارت‌های زندگی و ترک اعتیاد، شناسایی خیرین و محرومین و ارائه آموزش همگانی در حوزه خودامدادی، ارائه خدمات پزشکی، دارویی و توانبخشی از سوی جمعیت هلال احمر را از برنامه‌های امسال به شمار می آید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: امسال به مناسبت گرامیداشت ۱۶ شهید جمعیت هلال احمر غرفه جمعیت هلال احمر را در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌کنیم و خیابانی به پاس خدمات استاد قروی به اسم ایشان نامگذاری می‌شود.

 سنجربیگی به برگزاری مسابقات امدادی و مانور تیم‌های عملیاتی در روستای آب مشکین با رویکرد ارائه خدمات تشخیصی، خدماتی، درمانی، دارویی و توانبخشی به اهالی روستا در هفته جمعیت هلال احمر هم اشاره کرد.

او گفت: کاروان سلامت در تمام شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: بانک امانات تجهیزات پزشکی نیز راه‌اندازی شد که بیش از ۲ هزار و ۵۳ بیمار از این صندوق از دستگاه‌های اکسیژن ساز، واکر، ویلچر بهره‌مند شدند.

سنجربیگی گفت: مهمترین اقدام در مقابله با بحران‌ها آموزش همگانی با رویکرد خودامدادی است و باید تمام آحاد جامعه در مقابله با سوانح و حوادث آموزش امدادی ببینند و ان هم به صورت خودامدادی باشد و تاب آوری افراد را بالا ببریم.

او گفت: ۲۳ خانه هلال احمر آماده افتتاح هستندبرای  ایجاد پایگاه امداد در اتوبان ساوه همدان و شهر پالیز اسدآباد هم پیگیری انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: خوشبختانه از لحاظ تجهیزات لجستیکی و آمبولانس تمام را به روز کرده و آمادگی خوبی داریم اما نیاز به تجهیزاتی هم وجود دارد که سازمان نوید به انجام را داده است.

سنجربیگی گفت: مدت زمان رسیدن امدادگران بر بالین آسیب‌دیدگان سوانح در جاده‌ها زیر هشت دقیقه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.