اختتامیه استانی یازدهمین جشنواره نوجوان سالم و آئین تجلیل از دانش آموزان، اولیاء و فرهنگیان برتر این جشنواره در سنندج برگزار شد.

مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره استانی نوجوان سالم با حضور مدیرکل آموزش و پرورش کردستان، رئیس اداره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش، دبیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، جانشین دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان، جمعی از مسئولین استانی، رابطین جشنواره و فرهنگیان، دانش آموزان و اولیای دارای آثار برگزیده در سالن آمفی تئاتر اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در این مراسم گفت: هدف نهایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش رسیدن دانش آموز به حیات طیبه است؛ روزی حلال، قناعت و رزق روزانه را تعابیری از حیات طیبه است.

هاشم ناظمی جلال در ادامه به بیان اهم اقدامات حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش استان پرداخت و بر ارتباط مستمر اولیاء دانش آموزان با مربیان مدارس برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

در ادامه رییس اداره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش نیز به بیان چیستی و چرایی اجرای برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس و اینکه چرا برنامه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس را اجرا می‌کنیم، پرداخت.

سید عین الله طیموری گفت: رجوع به سند تحول بنیادین و تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) دلیل اجرای برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس است و ما در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به دنبال تربیت تمام ساحتی هستیم.

او می‌گوید: ما به دنبال گسترش و ترویج نهضت فرهنگی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس هستیم.

همچنین کریمی جانشین دبیر ستاد مبارزه با موارد مخدر استان کردستان نیز در پایان این مراسم، جشنواره نوجوان سالم را موتور محرکه توسعه و آبادنی نام برد و گفت: با اجرای برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس باید بتوانیم تغییر ایجاد کنیم و تاثیر مثبتی داشته باشیم.

در پایان ضمن معرفی و نمایش آثار برگزیده، از ۱۶۸ اثر برتر دانش آموزان، فرهنگیان و اولیای دانش آموزان شرکت کننده در جشنواره و هم چنین ۹ کانون یاریگران برتر استان با اهداء لوح تقدیر و جوایز تجلیل شد.

گفتنی است؛ جشنواره نوجوان سالم از سال ۱۳۸۹ با هدف هم افزایی ظرفیت‌ها برای گسترش نهضت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.