به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محمد رضا سورسوری رئیس اداره مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی آموزش و پرورش استان کردستان گفت: دانش آموزان و فرهنگیان استان در نهمین جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم موفق شدند ۱۵ رتبه اول تا سوم کشوری را از آن خود کنند.
او در ادامه با اشاره به معرفی دانش آموزان حائز رتبههای برتر کشوری افزود: سبحان وزیری از ناحیه یک سنندج در رشته پویانمایی، آیلین لهونی از شهرستان مریوان در رشته ایده پردازی رتبه اول کشوری، محمد سعیدی و شایان شایان پور در رشته فیلم داستانی، هناو کاک الهی، سوشین احمدیاری، آسو علایی و کیمیا مرادی در رشته روزنامه دیواری از شهرستان دیواندره رتبه دوم کشوری و سارو قبادی و دیاکو شامحمدی از ناحیه یک سنندج در رشته مقاله نویسی و مهناز مصطفایی از شهرستان قروه در رشته نقاشی پاستیل نیز رتبه سوم کشوری را به دست آوردند.
سورسوری بیان کرد: همچنین در بخش فرهنگیان نیز لیلا حسینی از ناحیه دو سنندج مقام اول کشوری در زمینه اجرای طرح یاریگران زندگی، رتبه اول کشوری و سید احمدحسینی از منطقه زیویه در بخش پروژههای و مداخلات موردی و کاظم عظیمی از شهرستان دیواندره در بخش پروژههای ستادی رتبه دو م کشوری و لیلا حسینی از آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج در بخش منابع آموزشی و کمک آموزشی رتبه سوم کشوری را کسب کردند.
رئیس اداره مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی آموزش و پرورش استان با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره افزود: این جشنواره با هدف ایجاد انگیزه در بین دانش آموزان، والدین و فرهنگیان در ارتباط با پیشگیری از گرایش به رفتارهای پرخطر و ترویج شیوههای زندگی سالم، همه ساله در سطح استان و کشوری برگزار میشود.
سورسوری با بیان اینکه موضوعات این جشنواره شامل پیشگیری از گرایش به دخانیات، پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر و پیشگیری از خشونت بود؛ خاطر نشان کرد: دانش آموزان دوره متوسطه استان درقالب نقاشی، فیلم کوتاه، عکس، مقاله، ایده پردازی، نرم افزار و چند رسانهای و روزنامه دیواری با یکدیگر به رقابت پرداخته و آثار برتر به مرحله کشوری راه یافت.
رئیس اداره مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی آموزش و پرورش استان در پایان ضمن تبریک این موفقیتها به دانش آموزان و فرهنگیان برگزیده، گفت: از اهداف نهمین جشنواره نوجوان سالم میتوان به گسترش نهضت فرهنگی پیشگیری از اعتیاد، رفتارهای پرخطر و آسیبهای اجتماعی، شناسایی قابلیتها و ظرفیتهای مدارس و ادارات آموزش و پرورش در زمینه پیشگیری و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی و همچنین معرفی دستاوردها و ابتکارات پیشگیری و مراقبت در مدارس کشوراشاره کرد.
انتهای پیام/م