معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: ۵۴ هزار نفر از مردم روستاهای سروان در قالب طرح‌های محرومیت‌زدایی، ملی و مجمع خیرین از نعمت آب شرب بهره‌مند می‌شوند.

 علیرضا نارویی گفت: در قالب طرح‌های در دست اجرای وزارت نیرو، ۱۹۴ روستای شهرستان سراوان طی ۳۰ ماه آبرسانی می‌شود.

او گفت: ۱۲۵ روستا در طرح جهاد آبرسانی منظور شده است و در پی سفر وزیر نیرو به استان، مجتمع ۶۹ روستایی بم‌پشت و شهر سیرکان به طرح ملی مجتمع‌های روستایی اضافه شد که این مجتمع نیز در قالب طرح جهاد آبرسانی راه‌اندازی خواهد شد.

ناروئی با اشاره به تأمین آب شهر و روستاهای سراوان گفت: به منظور افزایش ظرفیت تأمین آب شهر سراوان و روستاها، علاوه بر وضعیت موجود، حفر و تجهیز ۱۵ حلقه چاه در برنامه شرکت قرار گرفته که تاکنون برای ۹ حلقه چاه اقدامات لازم انجام شده است و حفر ۶ حلقه چاه در دستور کار قرار دارد.

او گفت:: همچنین برای تأمین آب شهر سراوان در بلند مدت انتقال آب از مک‌سوخته و سد ماشکید سفلی در دستور کار مطالعات وزارت نیرو قرار دارد.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفای استان گفت: همچنین فرآیند انتخاب سرمایه‌گذار جهت استفاده از پتانسیل چاه‌های ژرف توسط شرکت آب و فاضلاب با بهره‌مندی از ظرفیت بخش خصوصی به میزان ۱۰۰ لیتر بر ثانیه از طریق فراخوان عمومی در حال انجام است و هم‌اکنون در مرحله ارزیابی سرمایه‌گذاران قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.