استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۱۲۵ روستای سراوان در قالب طرح جهاد آبرسانی از آب آشامیدنی بهره‌مند خواهند شد که تجهیز کارگاه حدود ۳۵ روستا برای عملیات آبرسانی انجام شده است.

روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان؛ حسین مدرس خیابانی در حاشیه "بازدید از روند اجرای پروژه‌های عمرانی و واحدهای تولیدی شهرستان سراوان گفت: یکی از واحدهای تولیدی مهم این شهرستان واحد تولید شن است چرا که در این منطقه معادن زیادی برای تامین آن وجود دارد.

او گفت: خوشبختانه به لحاظ بازار فروش واحدهای تولیدی شن این شهرستان مشکلی ندارد؛ اما با اجرای طرح توسعه، تخصیص زمین این واحدهای تولیدی حل خواهد شد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سراوان ۲۲ مرغداری فعال دارد که نصف نیاز این شهرستان را تامین خواهد کرد همچنین ۲ مرغداری دیگر تا شهریورماه  امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

او گفت: اولین چاه ژرف اکتشافی در بلوچستان در منطقه گُشت سراوان قرار دارد که تا کنون حدود یکهزارو ۴۰۰ متر آن حفاری شده است.

مدرس خیابانی گفت:  امیدواریم با تامین آب بتوانیم زمینه حضور سرمایه‌گذاران بیشتری را در این منطقه فراهم کنیم.

او گفت:باید بتوانیم امنیت غذایی خود را تامین کنیم و این قابل قبول نیست که کالاها را از مسافت‌های دور بیاوریم.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: یک پست برق ۱۹۰ مگاواتی سراوان واقع در کنار پست ۲۲۰ مگاواتی احداث می‌شود که زمین آن تامین شده است.

او  گفت:باید با حداقل مجوزها واحدهای تولیدی را راه‌اندازی کنیم، و همچنین لازم است طرح‌ توسعه را به واحدهای موجود تسری دهیم.

در ادامه بازدید، استاندار سیستان و بلوچستان از واحدهای تولیدی پرورش کبک و شترمرغ، کارخانه پخت آجر شنی و آرد بازدید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار