رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با اجرای طرح کاداستر در اراضی زراعی تا سه سال آینده نسق هاحذف می شود.

نگین تاجی در نشست پیشگیری از وقوع جرم گفت: طرح کاداستر اراضی زراعی یک طرح بسار مهم است که با اجرای تا سه سال آینده نسق های زراعی حذف می شود.

او با بیان اینکه مالکیت بر اراضی کشاورزی با اجرای این طرح تثبیت می شود، می گوید: باید صاحبان اراضی با نمایندگان ادارات و مجریان این طرح همکاری مطلوبی داشته باشند تا مالکیت آن ها بر اراضی کشاورزی سریع تر ثبت شود.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به افزایش آمار خرده سرقت ها از خودروها در شهر یاسوج گفت: یکی از دلایل اصلی افزایش خرده سرقت ها نداشتن پارکینگ مناسب در شهر یاسوج است و باید شهرداری در این زمینه اقدام لازم را انجام دهد.

گفتنی است با اجرای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی، ابتدا اظهارات افراد را طبق اسناد موجود تطبیق و تعیین زمین و تشخیص آن با کمک کشاورزان و میر آب‌ها، مالکین، شورا‌ها و دهیاری‌ها فرم اطلاعات توصیفی و مکانی تکمیل کار تهیه کروکی‌ها و نقشه برداری انجام می‌شود و سپس این اطلاعات جمع‌آوری در آخر کار طبق مصوب این نشست سه جانبه اطلاعات جمع‌آوری شده را در کارگروهی مشترک که بین اداره کل ثبت و اسناد، مدیریت امور اراضی و اداره کل منابع طبیعی مطرح بعد از رأی و نظر کارشناسان مربوطه منجر به صدور سند برای متقاضی می‌شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم در نیز این جلسه با بیان اینکه پسماند‌های ساختمانی هم جلوه‌ی نازیبایی به شهر یاسوج داده و هم جای معینی برای تخلیه این‌ زباله ها وجود ندارد گفت: قرار است جایگاهی برای جمع آوری زباله های این شهر در نظر گرفته شود.

حسنی می گوید: شرکت‌های دانش بنیان در تلاش هستند، این نخاله‌ها را به یک محصول نهایی درجه یک ساختمانی تبدیل و با قیمت مناسب به بازار عرضه کنند.

او گفت: هیچ دستگاه اداری یا سازمانی حق ندارد اراضی انفالی را برای آرامستان اختصاص دهد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.