معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: افزون بر پنج هزار ایرانی در رشته پزشکی دانشگاه‌های جهان مشغول به تحصیل هستند و وزارت بهداشت آیین‌نامه جدید بازگشت دانشجویان به کشور را تدوین می کند.

ابوالفضل باقری‌فردگفت: بر اساس  آیین نامه جدید تلاش می‌کنیم امکان ادامه تحصیل  دانشجویان در شهر‌های نزدیک به محل سکونت آن را فراهم کنیم.

او گفت: با راه‌اندازی دانشکده‌های علوم پزشکی و آموزشی کردن بیمارستان‌ها در شهر‌های واجد شرایط، امکان تحصیل این دانشجویان و سایر علاقمندان به تحصیل در رشته‌های پزشکی فراهم شود.

معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: همه چهار بیمارستان گنبدکاووس  از امکان تبدیل به بیمارستان آموزشی برخوردارند که متاسفانه به دلایل مختلف این امر در گذشته محقق نشد.

باقری‌فرد گفت: علاوه بر آن گنبدکاووس ظرفیت راه‌اندازی دانشگاه علوم پزشکی را دارد که امیدواریم در آینده این طرح انجام شود.

معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: این وزارتخانه نگاه خاصی به گنبدکاووس دارد و با توجه به تنوع اقوام و مرزی بودن آن و منطقه آزاد اینچه برون می‌توان دانشکده واحد بین الملل را نیز در آن راه‌اندازی کرد.

 شهرستان گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است که دارای هفت بیمارستان شامل ۲ بیمارستان خصوصی، چهار دولتی و یک بیمارستان متعلق به تامین اجتماعی با مجموع ۷۵۰ تخت فعال می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.