مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از توزیع ۲۵ هزار جعبه ایمن جهت ذخیره سازی پسماند‌های خطرناک خانگی بین دانش آموزان اصفهانی خبر داد.

غلامرضا ساکتی گفت: به منظور فرهنگ سازی تفکیک انواع پسماند‌ها این سازمان اقدام به توزیع جعبه‌های ایمن جهت ذخیره سازی جزء ویژه پسماند خطرناک خانگی بین دانش آموزان مقاطع اول و دوم ابتدایی نموده است.

او می‌گوید: آشناسازی دانش آموزان و خانواده‌ها با مفاهیم مرتبط با مدیریت پسماند و به طور خاص شناخت جزء ویژه پسماند‌های خانگی و در نتیجه جداسازی و ذخیره سازی آن در جعبه‌های ایمن به منظور مدیریت اصولی و جلوگیری از انتشار آلودگی و عوامل بیماری زای ناشی از آن در محیط زیست، از اهداف اصلی این طرح می‌باشد.

ساکتی با بیان اینکه در بحث آموزش باید از ظرفیت تمامی سازمان‌ها و نهاد‌ها استفاده کرد گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۸ تاکنون بیش از ۶۰۰ عدد جعبه ایمن از طریق مدارس شهر اصفهان، مراکز بهداشت و ایستگاه‌های بازیافت سطح شهر بین همشهریان عزیز توزیع شده که در این دوره نیز با همکاری اداره کل آموزش و پرورش تعداد ۲۵ هزار عدد جعبه ایمن بین دانش آموزان مقاطع اول و دوم ابتدایی توزیع خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: توزیع این جعبه‌ها همراه با برگزاری دوره‌های آموزشی انجام خواهد گرفت و دوره‌های آموزشی توسط مسئولین آموزش سازمان جهت کارشناسان بهداشت مدارس برگزار شده تا آموزش‌های لازم نیز در خصوص خطرات ناشی از پسماند‌های ویژه خانگی و نحوه استفاده از جعبه‌های ایمن به دانش آموزان از طریق این کارشناسان ارائه شود.

ساکتی معتقد است: مخلوط شدن جزء ویژه پسماند‌های خانگی از جمله تیغ، ژیلت، سرسرنگ، لانست قند خون با سایر پسماند ها، مخاطرات بسیاری از جمله تهدید بهداشت و سلامت عمومی را به همراه دارد که مدیریت این پسماند‌ها از مبدا خطرات احتمالی آن را کاهش می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.