مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: گازرسانی به ۱۱۴ روستا در زنجان یکی از مهمترین طرح‌ها و برنامه‌های اجرایی شرکت گاز طی امسال است.

سلیمانی نژاد گفت: هم اکنون ۶۱۰ روستا در استان زنجان از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

او می گوید: در سالی که مزین به نام تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین است؛ گازرسانی به ۱۱۴ روستا با رویکرد اشتغال‌زایی در دست اجرا است تا با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم و ارائه این نعمت پاک و ایمن؛ موجبات رفاه هم‌میهنان‌مان در روستا‌های باقی مانده زنجان فراهم شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: تلاش می‌کنیم با اتمام روستا‌های در دست اقدام تا پایان امسال و تأمین گاز ۶ هزار و ۷۵۹ خانوار روستایی، درصد خانوار روستایی بهره‌مند از گاز استان زنجان را به بیش از ۹۱ درصد ارتقاء دهیم.

به گفته سلیمانی نژاد  ۱۲ هزار و ۵۰۰ مشترک جدید شهری و روستایی به شبکه گاز کشور متصل می‌شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: ۳۴۶ هزار و ۸۰۳ مشترک به بخش خانگی، ۳۰ هزار و ۵۰۱ مشترک به بخش عمومی و ۲ هزار و ۴۶۴ مشترک نیز به بخش صنعتی اختصاص دارد.

او می گوید: در راستای کاهش آلودگی محیط زیست، کاهش موانع تولید و کمک به اقتصاد کشور؛ گازرسانی و افزایش ظرفیت شهرک‌های صنعتی استان در اولویت شرکت گاز استان زنجان قرار دارد و این در حالی است که طرح جابجایی ایستگاه تقلیل فشار CGS زنجان و یوسف آباد، امکان سنجی افزایش ظرفیت ایستگاه CGS نیک پی از ۱۰ هزار به ۳۰ هزار مترمکعب بر ساعت، طراحی خط انتقال، خط تغذیه، ایستگاه و عملیات HOT TAP و ایستگاه CGS شهرک صنعتی شهید شهریاری به ظرفیت ۱۰۰ هزار مترمکعب بر ساعت نیز از جمله اقدامات در دست اقدام است.

سلیمانی نژادگفت: انجام مکاتبات و امکان‌سنجی برای افزایش ظرفیت ایستگاه‌های CGS شهرک صنعتی خرمدره و سنبل آباد، بررسی لازم در خصوص افزایش ظرفیت ایستگاه CGS ابهر، بررسی برداشت گاز، انجام اقدامات لازم برای رفع موانع در اجرای عملیات گازرسانی به شهرک صنعتی ظریفان نیز در دستور کار سال ۱۴۰۱ شرکت گاز استان زنجان قرار دارد.

او می گوید: این شرکت با گازرسانی به واحد‌های تولیدی و صنایع غیرمشمول و مشمول مصوبه شورای اقتصاد درصدد جایگزینی ۴۰ هزار مترمکعب بر ساعت سوخت پاک گاز طبیعی به جای سوخت‌های میان تقطیر در استان است.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان  استفاده از گاز طبیعی به میزان قابل توجهی آلودگی ناشی از سایر سوخت‌ها را کاهش داده و در تولید برق استان نقش بسزایی دارد.

سلیمانی نژاد گفت: جلوگیری از قطع درختان، کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای و صرفه جویی در مصرف سوخت از دیگر دستاورد‌های مهم و قابل توجه جایگزینی گاز طبیعی با سوخت‌های میان تقطیر در صنایع استان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.