مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان گفت: واحد‌های گازی نیروگاه آریان، پیش از شروع پیک مصرف برق وارد مدار می‌شود.

خلجی گفت: در استان زنجان از سال‌های قبل چهار ساختگاه نیروگاه ۵۰۰ مگاوات و بالاتر پیش‌بینی شده بود که دو ساختگاه در ۲۵ کیلومتری شرق زنجان در سلطانیه و دو ساختگاه دیگر هم در ۷۵ کیلومتری غرب زنجان در منطقه سرچم واقع شده است.

او با بیان اینکه ایجاد و راه‌اندازی بخش بخار نیروگاه سلطانیه پروژه مهم و در دست پیگیری شرکت برق منطقه‌ای زنجان است، گفت: واحد‌های گازی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سلطانیه از سال ۱۳۹۰راه‌اندازی و بهره‌برداری شده و ظرفیت اسمی آن ۶۴۸ مگاوات با ۴ واحد گازی است که در حال حاضر در حال بهره‌برداری بوده و ظرفیت عملی آن ۵۰۰ مگاوات است.

به گفته مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان ساخت‌گاه نیروگاه زنجان ۴ در کنار نیروگاه سلطانیه بوده و آماده جذب سرمایه‌گذار است تا در سال‌های آینده احداث شود.

خلجی می گوید: نیروگاه زنجان ۲ (آریان) با دو واحد گازی به ظرفیت ۳۶۶ مگاوات در حال اجرا است و در آینده یک واحد بخار نیز برای آن ایجاد خواهد شد.

او می گوید: واحد‌های گازی این نیروگاه تقریباً آماده بوده و خط انتقال ۲۳۰ کیلوولت و ۴۰۰ کیلوولت آن آماده بهره‌برداری بوده و پست برق ۲۳۰ کیلوولت آماده و پست ۴۰۰ کیلوولت نیز تا آخر اردیبهشت‌ماه آماده بهره‌برداری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان، گفت: گازرسانی و تأمین گاز این نیروگاه به صورت جدی در دست پیگیری است که امیدواریم تا پایان اردیبهشت‌ماه به پایان برسد و براساس برنامه‌ریزی وزارت نیرو و استان زنجان، دو واحد گازی نیروگاه زنجان ۲ (آریان)، پیش از آغاز پیک مصرف برق وارد شبکه شود که در این صورت ۳۰۰ مگاوات به شبکه برق کشور افزوده خواهد شد.

خلجی بااشاره به نیروگاه زنجان یک، گفت: ساختگاه این نیروگاه نیز آماده بوده و سرمایه‌گذار برای ساخت و بهره‌برداری جذب شده است که در حال حاضر فاینانسی از چین برای این نیروگاه در دست پیگیری است. همچنین با مشارکت مدیریت استان زنجان، مشکل معارضان حل و ایجاد خط گاز نیز در دست پیگیری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.