محمدی گفت: امسال ۲۴۲ کلاس درس به فضا‌های آموزشی استان مرکزی اضافه خواهد شد.

محمدی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی در مراسم جشنواره خیرین مدرسه ساز و افتتاح مدرسه در ساوه مطالبی به شرح زیر بیان کرد.

امسال ۴۱ طرح با ۲۴۲ کلاس درس با زیربنای بالغ بر ۳۰ هزار متر مربع به فضا‌های آموزشی استان مرکزی اضافه خواهد شد که نسبت به آمار سال گذشته که ۱۶ طرح بوده  است  بیش از ۲ برابر افزایش دارد.

میانگین فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز قبل از انقلاب حدود نیم متر بوده و با وجود افزایش جمعیت هم اکنون در شهرستان ساوه این میزان به ازای هر دانش آموز به ۴.۵ متر مربع رسیده است، ولی سرانه فیزیکی آموزشی موجود در ساوه از میانگین استان پائین‌تر است.

امسال خیرین مدرسه ساز استان مرکزی ۷۰ میلیارد تومان برای احداث مدارس استان متعهد شده اند.

پانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در شهر ساوه برگزار و همراه با این جشنواره از یک واحد آموزشی در ساوه بهره برداری شد.

حجت الاسلام رحیمی امام جمعه ساوه هم گفت:  مدرسه سازی در میان کار‌های خیر مصداق کار کریمانه و سخاوتمندانه است که همه باید در راستای این سنت زیبا در کلاس مشارکت نماییم و آموزش و پرورش در کنار اراده‌های خیرین، برای شکوفایی استعداد‌های جوانان و نوجوانان تلاش کند.

فراشیانی مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه هم گفت: در طول پنج سال اخیر بطور متوسط در کمتر از هر سه ماه یک مدرسه افتتاح شده و هم اکنون ۱۰ مدرسه در حال ساخت است که پنج مدرسه از این تعداد تا آغاز سال تحصیلی با اعتبار ۶۳ میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.

فراشیانی گفت: در دو سال اخیر برای پنج مدرسه و یک سالن ورزشی ۹۹ میلیارد ریال از سوی خیرین تامین شده است.

در این مراسم پس از افتتاح هشتمین مدرسه نیکان کاوه که به همت خانواده گروه صنعتی شیشه کاوه احداث شده از خانواده عسگریان و خیرین مدرسه ساز ساوه با اهدای تندیس و تقدیر نامه تجلیل بعمل آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.