طرح تبدیل خراسان جنوبی به پایگاه بافت های با ارزش روستایی کشور در مجموعه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی در حال بررسی و پیگیری است.

مهرافزا معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: استان در بردارنده روستا‌هایی است که هر کدام گنجینه‌ای از ارزش‌های دینی، فرهنگی، تاریخی، معماری و اجتماعی را در خود جای داده اند که مجموعه این ارزش‌ها در کنار هم سبب شکل گیری بافت‌های ویژه و با ارزش شده است.

او گفت: این ارزشمندی می‌تواند کل مجموعه بافت قدیم روستا را در بر گرفته و یا قسمت خاصی از آن را شامل شود.

مهرافزا گفت: چند وقتی است که طرح تبدیل خراسان جنوبی به پایگاه بافت‌های با ارزش روستایی کشور، در مجموعه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در حال بررسی و پیگیری است که این مهم در نشست مدیران کل بنیاد مسکن و میراث فرهنگی استان شکل تازه‌ای به خود گرفت و مقرر شد این موضوع با همکاری این دو سازمان، به ویژه با استفاده از توانایی و همکاری نهاد‌های روستا و دفتر امور روستایی استانداری وارد مرحله اجرایی شود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: تاکنون در ۵ روستای خراسان جنوبی بهسازی بافت با ارزش و هدف گردشگری روستا‌های فورگ، خور، نایبند، چنشت و کریمو با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد و ۷۷۳ میلیون تومان انجام شده است.

او گفت: در سال ۱۴۰۰ نیز مبلغ ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای ادامه بهسازی بافت با ارزش روستا‌های چنشت و نایبند در نظر گرفته شده است که در حال اجرا می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.