معاون فناوری دانشگاه آزاد گفت: باید دانشگاه را به سمت کارآفرینی پیش ببریم؛ چرا که جز این راه دیگری نداریم.

 دهقانی فیروزآبادی در جلسه مجازی رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در دورانی هستیم که نقش دانشگاه آزاد برای پرورش نیروی محقق و کارآفرین بسیار پررنگ است و نگاه مردم به دانشگاه آزاد دیگر نگاه سابق نیست. دراین راستا لازم است برند دانشگاه بازسازی شود.

دهقانی فیروزآبادی تجهیزات آزمایشگاهی، کارگاهی و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد را از نظر کمی و کیفی در غرب آسیا بی نظیر دانست و گفت: قرار است هرسال یک بار، دانشگاه آزاد ظرفیت و توان خود را به صورت کشوری در حوزه های مختلف به منصه ظهور برساند.

با مشارکت بیش از ۲۰ صندوق فناوری، ۱۰۷۸ میلیارد تومان توافق نامه فرصت سرمایه گذاری به امضا رسیده و زیرساخت های بسیار گسترده و شتابدهنده های متعددی در این رویداد حضور خواهند داشت. از طرفی صندوق نوآوری و شکوفایی نیز اقدامات متعددی انجام داده و ظرفیت برای سرمایه گذاری و مشارکت حداکثری فراهم خواهد بود.

 دهقانی فیروزآبادی در ادامه سخنان خود با تاکید بر این که شتابدهنده ها بر روی ایده و استارت آپی سرمایه گذاری می کنند که در نهایت به کسب درآمد منتج شود، تصریح کرد: با این شرایط متاسفانه برخی استارت آپ ها بدون در نظر گرفتن نیازهای مردم و جامعه تعریف می شوند اما این مهم را باید یادآور شد که اکثر ایده ها و استارت آپ های فعال در دانشگاه آزاد به دلیل گستردگی قومی، محلی و اقلیمی بر پایه نیازهای واقعی جامعه ایجاد شده است. این که استارت آپ براساس نیازهای واقعی جامعه تعریف شده، سبب می شود تا سرمایه گذاری بر روی آن نیز جذاب شود. نکته حائز اهمیت این که تمام شتابدهنده های کشور در این رویداد حضور خواهند داشت.

او گفت: استارت آپ ها حتما شناسنامه های کاملی برای حضور در رویداد عصر امید داشته باشند. اگر محصول اولیه ای دارید حتما ارائه دهید و شکل ارائه و معرفی نیز باید جذاب باشد. حتما طرح کسب و کار رسمی با خود به همراه داشته باشید. برنامه میدون نیز حاضر است سرویس ارزان قیمت طرح کسب و کار به استارت آپ ها ارائه دهد. امروز نود درصد کار، تبلیغ و برندسازی است و هیچ چیز همچون تبلیغ سینه به سینه و شبکه ای جواب نمی دهد. بازار زمانی به دست می آید که خوب تبلیغ کنید.

او با بیان این که قرار است تا پایان سال ۱۰۰ قسمت از برنامه میدون ضبط شود و استارت آپ ها و شرکت های برتر دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این برنامه حاضر خواهند بود گفت: توان متوسطی که در کارآفرینان دانشگاه آزاد وجود دارد از توان کارآفرینان دانشگاه های دولتی قطعا بیشتر است. دانشگاه هیچ راهی جز تبدیل شدن به دانشگاه کارآفرین ندارد و در چنین شرایطی مدیریت فضای دانشگاه را همین استارت آپ ها دست خواهند گرفت.

به گفته وی گام دوم نمایشگاه نیست، بلکه رویدادی ملی است؛ زیرا در دوره پسا رویداد، ماجراهای بسیاربزرگی در انتظار دانشگاه آزاد است. استارت آپ ها باید از واحدهای مختلف دانشگاه آزاد و سراهای نوآوری مطالبه گری کنند و براساس سخنان دکتر طهرانچی ملاک ارزیابی مدیران دانشگاه آزاد اسلامی در ۸ تا ۱۱ خرداد و در رویداد ملی گام دوم ارزیابی می شود.

او پایداری و مقاومت استارت آپ ها در دوران پسا رویداد را مهم توصیف کرد و گفت: اگر پای یک ایده بی ارزش ۳ تا ۵ سال بایستی حتما جواب خواهید گرفت، چه رسد به ایده ای که از بین ده هاو صدها ایده خود را در گام دوم ارائه می کند.

دهقانی فیروزآبادی تاکید کرد: ۲۰ تا ۳۰ درصد استارت آپ هایی که امسال می آیند باید سال دیگر در قالب شرکت در رویداد حاضر شوند. تیم ها را تقویت کنید، پای کار بایستید، انعطاف داشته باشید، برای از دست رفتن ایده هراس نداشته باشید، آن را عرضه کنید و به فروش برسانید. روسای مراکز رشد نیز می بایست برای استارت آپ ها برنامه توانمندسازی برگزار کنند.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: ۲۰ هزار شرکت پای کارآمدند و بیش از هشت هزار شرکت نیز از سوی استان ها به سازمان معرفی شدند. در نهایت هزار شرکت موفق شدند مجوز حضور در رویداد را کسب کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۰
در انتظار بررسی: ۱
Lithuania
ناشناس
۱۵:۱۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
اینقدر حرف مفت نزنید و با یه واژه ی "کارآفرین" بازی نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
کدوم کارآفرینی ؟
مگه نخبگان را گزینش میکنند ؟
از بین یکصد نفر داوطلب مصاحبه دکترا ، دو نفر نماینده فعلی و سابق مجلس ، شش نفر مدیر دولتی ، دونفر خبرنگار ، پنج نفر مدیر بانکی و تنها یکنفر فارغ التحصیل ارشد دانشگاه تهران رو در مقطع دکترا پذیرش کردند .
از داوطلبان هیات علمی هم همینطور سفارشی ها و آقازاده ها و رفقا رو گزینش و پذیرش کردند .
Netherlands
7891
۱۴:۳۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
لازم نیست قیف را برعکس کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه ادعا کرده در راستای تحقق اهداف شعار سال ۱۴۰۱ که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان تولید دانش بنیان، اشتغال آفرین نامگذاری شده است و همزمان با رویداد ملی گام دوم در دانشگاه آزاد اسلامی، این واحد دانشگاهی پروژه تولید بره ‌های هترو و همو(hetro و hemo) را آغاز کرد. طرح تولید بره‌های هترو و همو که طرح دوقلوزا کردن بره‌های معمولی‌زا یا تک قلوزاست توسط یکی از اساتید گروه کشاورزی و علوم دامی این واحد دانشگاهی آغاز شده است.......
آخه یکی نیست بگه بره زاییدن هم شده نوآوری که در رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی و رویداد عصر امید راجبش تبلیغات میشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
اینها عمدا نامگذاری سال رو ضایع میکنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
طهرانچی هم با این گماشته هاش . من اینها رو مدیر مهد کودک هم نمیکنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
چرا مسئولان دانشگاه آزاد تلاش میکنند روز به روز حال کارکنان و اساتید دانشگاه را خرابتر کنند ؟ چرا کسی بفکر کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد نیست ؟ والله بخدا ما هم تابعیت ایرانی داریم و از این کشور هستیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
متاسفانه دانشگاه آزاد اسلامی با صدور بخشنامه های متعدد و اجبار واحد های دانشگاهی برای برگزاری رویداد ملی گام دوم (عصر امید) دانشگاه آزاد اسلامی در صدد ایجاد فضای تبلیغاتی با انتشار اخبار فیک میباشد.
Iran (Islamic Republic of)
امینی
۰۷:۵۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
باید مجلس ، دانشگاه آزاد رو موظف کنه تا سامانه شفافیت حقوق و مزایای مدیرانش رو راه اندازی و در معرض دید عموم قرار بدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
برخی از افراد در معاونت تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی فقط جلسه میگذارند حق جلسه میگیرند ، ایرانگردی میکنند حق ماموریت میگیرند ، مصاحبه میکنند شهرت جمع میکنند ، مسئولیتهای من درآوردی ایجاد میکنند رزومه جمع میکنند و اعتماد عمومی رو خراب کرده اند و حقوق نجومی میگیرند و فقط و فقط شعار میدهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
این آقای دهقانی فیروزآبادی اصلا دانشگاه آزاد رو می شناسه ؟ اکثر فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد در مقاطع تکمیلی بیکارند . مدارک فله ای دانشگاه آزاد اعتبار نداره ، فارغ التحصیلان این دانشگاه کمترین مهارتها رو ندارند،...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
مدیران دانشگاه آزاد تلاش میکنند با گردهم آوردن این هزار نفر ، کسب و کار آنان را به نام خود تمام کنند وگرنه کلاسهای دانشجویان هنوز حضوری تشکیل نمیشود یا رییس واحد تهران مرکزی بدلیل مشغله فراوان در دانشگاه شهید بهشتی بسیاری از اوقات در محل کار خود حضور ندارد ، اونوقت چگونه انتظار ایده سازی و حمایت از کسب و کار دارد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
چندین سوال مهم ایجاد شده است : اینکه " هزار نفر از فعالان و شرکت‌های فعال در حوزه فناوری، علوم انسانی، علوم مهندسی، علوم پزشکی و صنایع خلاق و هزار مورد از کسب و کارهای نوپا و ایده‌های منطبق بر نیازهای کشور نیز در این رویداد حاضر هستند" چه ربطی به دانشگاه آزاد دارد ؟ آیا دانشگاه آزاد هزار کسب وکار نوپا راه اندازی کرده است ؟ چندمورد را نام ببرد آیا دانشگاه آزاد هزار نفر را مورد حمایت قرار داده تا در حوزه های مختلف فعال شوند چند نفر را نامم ببرد آیا دانشگاه آزاد شهریه هزار نفر که دانشجوی این دانشگاه بوده و کسب و کار نوپا راه اندازی کرده اند را ماهش داده چند نفر را نام ببرد آیا دانشگاه آزاد از ایده های دانشجویانش حمایت مالی کرده چندمورد را نام ببرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
شادی روح دانشگاه آزاد اسلامی فاتحه مع الصلوات
Iran (Islamic Republic of)
سمنانی
۲۳:۴۳ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
دانشگاه آزاد برای تبدیل شده به یک دانشگاه واقعی هیچ راهی جز اخراج مدیران بازنشسته وارداتی چسبیده به میزهای ریاست این دانشگاه ندارد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
چرا معاون آموزشی واحد اسلامشهر عزل نمیشه ؟ دیگه باید چکار کنه تا عزل بشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
اینکه در حال حاضر کشور هیچگونه نیاز و مشکلی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
تجهیزات آزمایشگاهی، کارگاهی و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد از نظر کمی و کیفی در غرب آسیا بی نظیر است اما بدلیل مدیریت ضعیف و دیدگاه تجاری با استهلاک بالا فقط در حال از بین رفتن است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
چند سالی است مدیران فعلی این دانشگاه را ورشکسته کرده اند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
یعنی چی که اظهار فضل فرموده اند :
که گام دوم نمایشگاه نیست، بلکه رویدادی ملی است؛ زیرا در دوره پسا رویداد، ماجراهای بسیاربزرگی در انتظار دانشگاه آزاد است.
میشه بفرمایید این ماجراهای بسیاربزرگ چیست ؟
نکنه قراره دانشگاه آزاد اعلام ورشکستگی کنه و تعطیل بشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
مسئولان دولتی آمار داده اند از 27 هزار واحد تولیدی 17هزار واحد تولیدی تعطیل یا نیمه تعطیل هستند اونوقت این دکتر دهقانی معاون وارداتی به دانشگاه آزاد آمار داده که :
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
گویا هر کسی از واژه های قلمبه و سلمبه استفاده کنه دکتر تره؟
دوران پسا رویداد یعنی چه ؟ اینی که از خود در بکردی یعنی چه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
تقصیری نداره از رییسش طهرانچی یاد گرفته که واژه های عجیب و غریب بکار بگیره تا ......جلوه کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
چرا این همه از واژه های خارجی استفاده میکنه ؟
برند ، استارت آپ ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
اینجا دانشگاهه . دانشجویان و اساتید رو چی چی فرض کردی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
آفتابه و لگن 7 دست
شام و ناهار هیچی !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
خدا رحمت کنه گل آقا رو میگفت مدیریت در ایران یعنی وعده و وعید در آینده و بس .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
تمام اینها رد گم کردن است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
من کارمند دانشگاه مستاجر هستم با 6 ملیون حقوق ماهانه از این مدیران در روز قیامت نمیگذرم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
حساب واحد تهران مرکزی خالیه و معاون مالی دایم پیامک میزنه باقیمانده شهریه رو واریز کنید وگرنه ......پس چطوری 1000 ملیارد تومان خرج این رویداد کرده اند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
این معاون اداری و مالی تهران مرکزی همون کارمند ساده نیست که با پارتی بازی در واحدالکترونیکی تحصیل کرد و هیات علمی شد ؟ چقدر شیر تو شیره این دانشگاه آزاد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
این رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی و رویداد عصر امید ماجرای انحرافی است برای تحت تاثیر قرار دادن افزایش حقوق کارکنان و اساتید این دانشگاه که بسختی در حال گذران زتدگی هستند!
Iran (Islamic Republic of)
شیری
۲۲:۳۵ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
دانشگاه آزاد الان هم دانشگاه کارآفرین است البته برای دوستان بیکار و رفقای بازنشسته و دولتی های بدون مقام .
خدایی ش کارآفرینی از این بهتر ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
مدیران دانشگاه آزاد با ایجاد روند جذب رابطه ای ، فقط برای توسعه اشتغال آفرینی دوستان بیکار حزبی و رفقای بازنشسته دانشگاه شهید بهشتی و سفارش شده های صاحبان قدرت در مسئولیتهای مدیریتی در دانشگاه آزاد ، برنامه ریزی دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
واحد تهران مرکزی پر شده از مدیران بازنشسته ای که چند سالی است پستهای مدیریتی این واحد را پرکرده اند و با دریافت حقوق و مزایای متنوع ، ایجاد نارضایتی میکنند . رییس واحد تهران مرکزی هم سید محمود آقامیری هم زمان رییس دانشکده هسته ای دانشگاه شهید بهشتی و چندین شرکت دیگر است که فرصت ندارد و همه امور رو به رییس حوزه ریاست خودش واگذار کرده که او هم از بیرون دانشگاه آزاد آمده و باند دوستان و رفقای خودش رو با خودش آورده است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
فقط داره با اعداد تبلیغات راه میندازه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
بیچاره دکتر حیدری سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی .
اینجا هرکسی برای خودش سخنگوی دانشگاه آزاده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
برای جلب توجه و مشهور شدن ، همه معاونتها و مدیران با هم در سخنرانی و مصاحبه ، مسابقه گذاشته اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
تو رو بخدا به این اعداد توجه کنید :
۲۰ صندوق فناوری،
۱۰۷۸ میلیارد تومان توافق نامه فرصت سرمایه گذاری
۲۰ هزار شرکت...........
چقدر عددسازی کار راحتی است ؟
انسان یاد پایان نامه های دانشگاه آزاد میفته که عددساری در اونها بیداد میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
بعد از اینکه از دانشگاه آزاد رفتند میگه " نشد که بشه "