رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: قوانین ما حمایتگر دانشجویان در داخل و خارج از کشور نیستند.

محمدمهدی طهرانچی در برنامه دیپلماسی علمی و فناوری؛ فرصت ها، چالش‌ها و راهکار‌ها که هم اکنون در دانشگاه شهیدبهشتی در حال برگزاری است، گفت: امروزه بیش از هر موقع دیگری علم و سیاست با یکدیگر درگیر هستند.

به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، مسئله اول کشور ما در حوزه دیپلماس بحث هسته‌ای است.

طهرانچی گفت: حرف اول رهبری جهانی حفظ جایگاه پژوهش است. علم و دیپلماسی امروزه باهم درگیر هستند و نشست‌های دیپلمات‌ها و علما پیرامون این موضوع است. تفاهم نامه‌های بسیار داریم؛ اما برای حضور در صحنه‌های علمی هیچ پشتوانه جدی و خاصی نداریم؛ چرا که دانشگاه‌های ما توان دارند، اما نمی‌توانند کوچک‌ترین حرکتی انجام دهند. بنده در شعبه‌های انگلستان، امارات، افغانستان، عراق به زودی، لبنان و یمن دانشگاه آزاد این تجربیات را دیده ام و حضور در منطقه را در حال حاضر به عنوان کار استراتژیک به صورت جدی پیگیری می‌کنم.

به گفته وی نظام علمی ایران به مقام ۱۵ و ۱۶ جهانی رسید، اما قدر این فرصت را در حکمرانی سیاست خارجی ندانست.

طهرانچی گفت: در حوزه دیپلماسی علم و فناوری یا نگاه بهره گیری از علم و فناوری در اقتدار ملی و اقتدار دیپلماسی آن چنان که باید و شاید کار نکرده ایم و موانع قانونی جدی داریم. ظرفیت ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجوی ایرانی باید حداقل ۳۲۰ هزار دانشجوی خارجی در خود جای دهد که در این زمینه قوانین و پشتوانه ما آمادگی لازم را ندارند؛ بنابراین قوانین ما حمایتگر دانشجویان خارجی در ایران و ایرانی در خارج نیستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
متخصص در سخنرانی در مکانها و موقعیتهای مختلف. درود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
چرا طهرانچی شفاف نمی گوید چند دانشجوی خارجی (نه ایرانی) در دانشگاه آزاد شعبه‌های انگلستان، امارات، افغانستان، عراق ، لبنان و یمن مشغول تحصیل هستند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
جناب پرفسور طهرانچی بدرستی فرموده اند : امروزه بیش از هر موقع دیگری علم و سیاست با یکدیگر درگیر هستند.....
زیرا اگر غیر از این بود ایشان رییس دانشگاه آزاد نمیشد ، ریاستی که کاملا سیاسی است.
Iran (Islamic Republic of)
دکتر طهمورث شیری
۱۴:۵۷ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
جناب آقای طهرانچی ! شما خودت پیشقدم شو و قوانین رو اجرا کن و همین امروز مدیریت دانشگاه آزاد رو به اهالی این دانشگاه واگذار کن و تشریف ببر همون دانشگاه شهید بهشتی ، نزد دوست و رفیق آقای آقامیری در دانشکده هسته ای و به تحقیق و پژوهش در همان رشته ای بپرداز که بیت المال سالیان سال برای شما هزینه کرده است تا دانشگاه آزاد برای شما و دوستانتان حیاط خلوت بیکاری نباشد تا دانشجویان مورد حمایت قرار بگیرند .