بازرس کل استان کرمان گفت: در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ حدود ۲۰۰ مدیر متخلف که دچار فساد اداری شده بودند دستگیر شدند.

احمد آبیار در نشست مطبوعاتی اداره بازرسی استان کرمان گفت: باید از رسانه‌های استان در همکاری و همراهی با دستگاه قضایی و نظارتی برای مبارزه با فساد و حمایت از مدیران پاکدست قدردانی کرد.

او می‌گوید: در رسانه‌های استان افراد متعهدی هستند که دنبال حقیقت هستند و این نعمتی برای استان به ویژه برای دستگاه‌های نظارتی است.

آبیار، از کسب رتبه‌های بالای کشور توسط اداره بازرسی استان کرمان خبر داد.

او گفت: وظایف اصلی بازرسی هدایت و همراهی بامدیران دستگاه اجرایی به عنوان تذکر دهنده دلسوز و ناظر امین است.

بازرس کل استان کرمان می‌گوید: در وضعیت فعلی دولت حجت الاسلام رییسی شعار اصلی مبارزه با فساد اداری و اقتصادی است و ماهم از این اقدام شجاعانه دولت حمایت میکنیم، اگر افرادی حاشیه درست می‌کنند به سبب از دست دادن منافع است.

او گفت: یکی از کار‌های بازرسی کشور هم نظارت بر بحث واردات نهاده‌های دامی بود، فساد در واردات این نهاده‌ها و نیز توزیع بود، که بازرسی مواردی را کشف کرد برخی افراد نیز با کمک برخی کارکنان دولتی این نهاده‌ها را در بازار آزاد می‌فروختند که شناسایی شدند.

بازرس استان کرمان می گوید: در طرح های خوبی مانند هدفمندی یارانه ها به شکلی که در دولت رئیسی مطرح شده، افرادی که منافع شان قطع شده کارشکنی می کنند و یا تشویش اذهان عمومی کرده تا این گونه برنامه ها به نتیحه نرسند.

او گفت: بازرسی استان امسال حمایت از دانش بنیان ها را در برنامه داشت، چندین جلسه داشتیم و با دارندگان شرکت های دانش بنیان صحبت هایی داشتیم و تلاش هایی انجام شده تا مشکلات شرکت ها برطرف شود.

او از حمایت از26 مورد سرمایه گذاری در دو سال گذشته تا مرحله رفع مشکل با کمک بازرسی استان خبرداد.

آبیار می گوید: یکی از وظایف ما سیاست مبارزه با فساد است که در دو سال قبل با همکاری دستگاه قضا، پلیس امنیت اقتصادی، سازمان اطلاعات سپاه ، اداره اطلاعات برخوردهای جدی با مدیران متخلف دستگاهها داشتیم به عبارتی هر فسادی که کشف شده با همکاری مدیران و نهادهای نظارتی داخل دستگاه بوده است.

بازرس کل استان کرمان گفت: اتفاقی که در این حوزه رخ داد و در دو سال گذشته در کشور بی نظیر بود، اینکه بیش از 200نفر افراد و مدیرانی که مرتکب اختلاس و ارتشا، یا سواستفاده ازقوانین و یا تبانی درمعاملات دولتی شده بودند شناسایی و به مراجع قضا معرفی کردیم که بین اینها افراد شاخص و پر ادعایی بودند اما خوشبختانه به حبس های طویل المدت و نیز برگشت هکتارها زمین یا اموال به بیت المال منجر شد.

او با اشاره به ایام کرونا و دور کاری ادارات دولتی گفت: خیلی دستگاهها در کرونا با یک سوم نیرو کارکردند اما بازرسی استان تمام ظرفیت کار کردند و ما دراین دو سال 500مورد بازدید از دستگاههای دولتی انجام دادیم.

او می گوید: در مقابله با پدیده زمین خواری متاسفانه هم دستگاههای اجرایی وهم رسانه ها زیاد ورود نکردند در حالی که این جرم بسیار بسیار خطرناک تر از اختلاس و دیگر جرائم است.

آبیار می گوید: در برخی پرونده ها برخورد به حدی جدی است که دست به تخریب بازرسی زدند ولی ما دراین برخوردها اجازه نشر اکاذیب را به افراد دخیل دراین نوع پرونده ها نمی دهیم.

او می گوید: حتی بعد دستگیری افرادی که توسط بازرسی به مرجع قضایی معرفی شده بودند یا از بازرسی زخم خورده اند شایعه می کردند که بازرس استان( یعنی شخص بنده) دستگیر شده است .

او درباره فساد شبکه ای نیزگفت: حتی در یک دستگاه مورد فساد شبکه ای داشتیم اما این مورد فساد را در سیستم اداری نداریم، علت اینکه فساد شیوع دارد چون افراد سالم کارهای خوب منعکس نمی کنند درحالی که ما مثلا روی قضات نطارت دقیق داریم.

بازرس استان کرمان گفت: منابع خبری ما بیشتر گزارش های مردمی است و اغلب فسادهایی که کشف می شوند با کمک مردم است.

بروکراسی اداری یکی از زمینه های فساد ساز در سیستم اداری است ، که برای حل مشکلات مردم باید کارها را بیشتر از طریق سیستم ها انجام داد.

او با اشاره به تعداد نهادهای نظارت و امکان موازی کاری بین این دستگاه ها گفت: در این بخش یک شورای نظارتی استان با حضور اداره اطلاعات، اطلاعات سپاه ،دادستان ،بازرسی و مدیریت برنامه ریزی تشکیل شده که هرچند وقت یک بار جلسه داریم تا با تبادل نظر از موازی کاری جلوگیری شود که خوشبختانه این موازی کاری ها با تعامل زیاد به شدت کاهش یافته است.

آبیار تاکید کرد: علت اینکه استان کرمان در حوزه بازرسی جز رتبه های خوب کشور است به سبب میزان فساد بالا دراین استان نیست بلکه عملکرد در حوزه کشف بسیار خوب بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.