مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت : براساس سهمیه‌ای که وزارت راه و شهرسازی در طرح نهضت ملی مسکن برای استان کرمانشاه در نظر گرفته، قرار است طی چهار سال ۱۱۶ هزار واحد مسکونی در استان ساخته شود.

مهرداد آهکی گفت : از ۱۹۴ هزار نفری که از ۳۵ شهر استان طی ۶ مرحله از سال ۹۸ در طرح نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کردند، ۸۵ هزار نفر واجد شرایط اولیه تشخیص داده شده‌اند.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه عملیات اجرایی ۱۸ هزار و ۴۷۷ واحد از این تعداد، بهمن‌ماه پارسال با حضور وزیر راه و شهرسازی در استان آغاز شد که در حال حاضر در قالب چندین پروژه در دست اجرا است و پیشرفت‌های متفاوتی دارند.

عملیات اجرایی ۲۳ هزار واحد دیگر به زودی در استان آغاز می شود.

بیشترین تقاضا مربوط به شهر کرمانشاه بوده و حدود ۵۲ هزار و ۵۰۰ نفر واجداشرایط اولیه تشخیص داده شدند.

زمین مورد نیاز این طرح حدود یک هزار هکتار است که تا کنون حدود ۳۷۵ هزار هکتار از اراضی دولتی تأمین شده و ۶۰۰ هکتار دیگر هم شناسایی شده و مراحل کاری آن در بحث تغییر کاربری و... در دست اقدام است.

رقمی قطعی هنوز از سوی ابلاغیه‌های وزارت راه و شهرسازی به استان‌های به صورت مکتوب اعلام نشده و قیمت‌ها فعلا به صورت حدودی اعلام می‌شود.

برای احداث واحد‌های مسکونی این طرح در شهر کرمانشاه ۴۰۰ میلیون تومان و در سایر شهرستان‌های استان ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت می‌شود، با توجه به رقم تسهیلات سهم آورده هم متفاوت خواهد بود.

بنا داریم سهم آورده را طی پنج مرحله از متقاضیان دریافت کنیم و برآورده سهم آورده ۲۰۰ میلیون تومان است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.