سفارت روسیه در بیروت اعلام کرد که در آستانه انتخابات پارلمانی لبنان، به دعوت دولت لبنان، یک هیئت روس برای نظارت در انتخابات، عازم لبنان شده اند.

 

یک منبع آگاه در سفارت روسیه در این باره توضیح داد: «ما روند تایید صلاحیت اعضای این گروه به عنوان ناظر را تسهیل کرده ایم. این هیئت متشکل از ۴ ناظر است و تا پایان انتخابات به کار خود ادامه خواهد داد و از شعب اخذ رای در حوزه‌های انتخابیه مختلف بازدید خواهد کرد.»

به گزارش راشاتودی، به گفته این منبع، سرپرست وزارت کشور لبنان در دیدار با الکساندر روداکف، سفیر روسیه  کار ناظران بین المللی از جمله ناظران روسی را به نفع لبنان دانست و آمادگی دولت را برای کمک به انتقال آن‌ها به این کشور و انجام ماموریت خود اعلام کرد.

الکساندر روداکوف در اوایل فوریه به رسانه‌ها گفته بود که روسیه آماده است تا در صورت دریافت درخواستی از سوی مقامات لبنان، ناظرانی را برای کمک به برگزاری انتخابات پارلمانی به لبنان بفرستد.

اتحادیه اروپا نیز چندی پیش اعلام کرد به دعوت دولت لبنان هیئتی برای نظارت بر انتخابات پارلمانی لبنان، به این کشور اعزام کرده است. طبق بیانیه اتحادیه اروپا تیم اصلی هیئت ناظران متشکل از ۱۰ کارشناس است که ماه گذشته وارد بیروت شدند و در ماه آوریل ۳۰ عضو دیگر به این هیئت پیوستند و در مناطق مختلف این کشور برای نظارت بر کمپین‌های انتخاباتی، روند رأی گیری و شمارش آرا مستقر شدند.

مردم لبنان روز ۲۵ اردیبهشت به منظور شرکت در بیست و چهارمین دور انتخابات پارلمانی این کشور به پای صندوق‌های رای خواهند رفت. این در حالی است که این کشور کوچک دریای مدیترانه که از لحاظ مناسبات منطقه‌ای جایگاه بسیار مهمی دارد، در سال‌های اخیر با بی سابقه‌ترین بحران سیاسی و اقتصادی خود دست و پنجه نرم می‌کند و رکود اقتصادی باعث شده ارزش پول لبنان از سال ۲۰۱۹ بیش از ۹۰ درصد ارزش خود را از دست بدهد و سقوط کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار