فرماندار اهر گفت:در راستای معرفی و ترویج «ورنی اهر» تصمیم داریم با همکاری مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها، تجارت الکترونیک ورنی را برای حذف دلالان و واسطه‌ها راه‌اندازی می‌کنیم.

ابوالفضل غنی‌زاده با اشاره به این‌که کارمندان و ادارات اهر دچار روزمرگی شده‌اند گفت:متأسفانه برخی از کارمندان ادارات در شهرستان اهر دچار روزمرگی شده‌اند و حتی خلاقیتی از خود نشان نمی‌دهند، همچنین اجرای دستورات ابلاغی از سوی بالادست به‌طور کامل مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

به دنبال برگزاری جشنواره «ورنی اهر» هستیم تا منجر به بازاریابی و توسعه بازار ورنی شود، چراکه معتقدیم جشنواره ورنی باید منجر به عقد قرارداد تأثیرگذار و اشتغال‌زایی در این حوزه شود.

انتقاداحمد محرم‌زاده نماینده اهر و هریس  نیز در جلسه شورای اداری شهرستان اهر با اشاره به حذف ارز ترجیحی و یارانه برخی کالا‌های اساسی افزود: پیش از دولت برای برخی کالا‌های اساسی ارز ترجیحی می‌داد، اما ۳۰ درصد به دست مردم می‌رسید و مابقی به نام مردم و به کام دلالان بود، این در حالی است که برای واردات کالا ارز می‌گرفتند، ولی همان کالا را به مردم با نرخ آزاد تحویل می‌دادند.

 مجلس رأی به حذف ارز ترجیحی نداده است، بلکه اختیارات را به دولت محول کرده تا جراحی اقتصادی انجام دهد و دولت سیزدهم مکلف است تا دست دلالان را از ارز ترجیحی حذف و آن را مستقیماً به دست مردم برساند و به مرور کالا برگ در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

ارز ترجیحی حق مردم است، اما افراد فرصت‌طلب و دلالان با پول مردم، به نفع ۱۵ میلیون نفر از جمعیت برخی کشور‌ها کالا واردات یا صادرات می‌کردند در حالی که ارز ترجیحی بایستی در سفره‌های مردم خود را نشان دهد سر از کشور‌های دیگر درآورده است، در موضوع جو روانی که با ماکارونی ایجاد کردند شاید برخی خانواده‌ها در طول سال ماکارونی مصرف نمی‌کردند، اما با ایجاد جو روانی همه را تحریک کردند.

سال گذشته در پی خسارت سیل و تگرگ به باغات، پیگیر شدیم و منتظر ماندیم تا بیمه غرامت دهد، اما تعلل صورت گرفت و با طرح سؤال از وزیر جهاد کشاورزی، بیمه محصولات کشاورزی ۸ میلیارد تومان از غرامت کشاورزان اهری را با تأخیر پرداخت کرد.

هنوز اکتشافات معدنی شرکت ملی صنایع مس ایران در خصوص گمانه‌زنی‌ها در پهنه‌های معدنی پاسخی نداده است. تا بدانیم ذخایر معدنی شناسایی شده یا خیر! از طرفی برخی معادن در اختیار سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از جمله انجرد و معدن طلای شله‌بران باید برای شهرستانی منافعی داشته باشند.

برخی‌ها پهنه‌های معدنی شهرستان اهر را به نام خود ثبت کرده و علاقه‌ای به فعال‌سازی ندارد، متأسفانه سازمان صمت آذربایجان‌شرقی و وزارت صنعت، معدن و تجارت معادن تحت اختیار بخش خصوصی را تعیین تکلیف نمی‌کنند.

تابه‌حال مدیران معدن انجرد وعده‌های بسیاری در موضوع احداث هتل پنج ستاره داده و حتی دروغ هم گفته‌اند، هتل پنج مهراصل برای همه ما به رویا تبدیل شده است. معدن انجرد راه ارتباطی ۹ روستا را تخریب کرده و قول بازسازی داده بود، اما در عمل چیزی نمی‌بینیم.

از سال گذشته برای نمایندگان مجلس ۱۵ میلیارد تومان جهت تزریق به پروژه‌های شهرستانی در نظر گرفته بودند، اما مسئولان شهرستانی برای جذب اعتبار همکاری لازم را انجام ندادند نهایتاً اعتبار را برای تأمین آب شرب روستا‌ها پیشنهاد دادیم که در پی تغییرات مدیریتی سازمان برنامه و بودجه آذربایجان‌شرقی؛ هنوز اختصاص اعتبار نهایی نشده است. در حالی که اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی که به نمایندگان واگذار کرده‌اند تنها بر روی کاغذ است نه حساب نماینده مجلس!

وزارت ورزش و جوانان علی‌رغم انتخاب پیمانکار و تخصیص اعتبار؛ رغبتی برای فعال‌سازی پروژه استادیوم ۵۰۰۰ نفری اهر را ندارد در این زمینه طرح سؤال از وزیر ورزش را تحویل هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی کردم. از طرفی جوانان روستا‌های شهرستان اهر نیز محلی برای ورزش ندارند لذا باید زیرساخت‌های ورزشی روستا‌ها را جزو برنامه‌های‌مان قرار دهیم.

برچسب ها: دلالان ، ارزترجیحی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.